Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
senna21 schreef:Strookbegrazing is gemakkelijk te realiseren en eerlijk tegenover je pony.
Dat ze nu ineens veel moet bewegen omdat ze in een vette weide staat, lijkt mij niet helemaal fair.
Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Bewegen is natuurlijk goed, maar wel passend bij de conditie van het paard.
Tigra_ schreef:senna21 schreef:Strookbegrazing is gemakkelijk te realiseren en eerlijk tegenover je pony.
Dat ze nu ineens veel moet bewegen omdat ze in een vette weide staat, lijkt mij niet helemaal fair.
Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Bewegen is natuurlijk goed, maar wel passend bij de conditie van het paard.
Lijkt me niet meer dan normaal om het op te bouwen. Maar waarom zou het niet fair zijn?
Je kan het ook anders zien door het paard bv 6 uur per week te laten werken kan die gewoon lekker in de wei blijven grazen. Zonder beperkingen. Lijkt mij zo slecht nog niet.
IMJ schreef:Tigra_ schreef:
Lijkt me niet meer dan normaal om het op te bouwen. Maar waarom zou het niet fair zijn?
Je kan het ook anders zien door het paard bv 6 uur per week te laten werken kan die gewoon lekker in de wei blijven grazen. Zonder beperkingen. Lijkt mij zo slecht nog niet.
Ook met 6 uur werk in de week kan niet elk paard op de wei blijven (6 uur vind ik niet eens zoveel btw).. mijn paard kon dat echt niet.