SBravour schreef:Balen dat je dat denkt. Ik probeer juist zo mijn best te doen, haar zo natuurlijk mogelijk te houden. Beloningen in de vorm van wortels, en de vitamine korrels gemengd met luzerne, omdat dat het dichts bij hooi zou staan.
Ik geef haar nu Marstall Force met 2 sprietjes luzerne, maar dit laat ze liggen in haar bak.
Wat ik ga doen, is Marstal Vito bestellen, dat is graanvrij en melassevrij voer, voor paarden met stofwisselings problemen.
Ik denk helemaal niets en al helemaal niet dat jij niet je best zou doen. Ik heb een paard met zomereczeem en heb helaas vrij veel ervaring met het proberen van voeders, vitaminenkorrels en noem het maar.
Mijn paard zijn jeuk verergerd door suikerrijke dingen, ook wortels, want dit zijn suikerbommen. Verder let ik erg op aanwezigheid van melasse en zetmeel in voer en korrel. Te veel zetmeel wordt ook weer omgezet in suiker namelijk. Subli dieetmix was voor mij daarom devies en ook de marstall force, welke hij nu krijgt met een handje care4life (gaat ook goed).
Wat ik probeerde te zeggen om eens helemaal terug te gaan naar soberheid, verbetert het dan of niet, dan langzaam aan kijken wat er gebeurt als je iets aan zijn dieet toevoegt...etc, zodat je misschien kunt achterhalen of het aan voeding ligt of niet, dat was alles wat ik bedoelde
Excuus als dat anders overkwam