Ervaringen met Bioresonatie-therapie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Ervaringen met Bioresonatie-therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 10:50

Hoi,
Via mijn stalgenootjes die een behandeling hebben gewonnen, ben ik ook nieuwsgierig geraakt om dit te proberen met mijn Zomereczeem-merrie. Aangezien het ook voor allergieen is.

Afgelopen jaren alles uit de kast gehaald om het voor haar gemakkelijker te maken, maar nog niet tot de oplossing gekomen om het voor haar dragelijker te maken. (Dekens, voer, zalfjes, cremetjes etc)
Nu kwam ik dus hier op, maar ik kan nergens ervaringen vinden met deze therapie!

Dus... zijn hier mensen die dit hebben geprobeerd op hun paard? En wat waren jullie ervaringen? :)

Groetjesss!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:20

Nu niet met paarden, wel met mezelf. Ik ben ermee van mijn opgebouwde kat-allergie afgekomen, en van een pijnlijke buik die af leek te komen van een gistende bacterie in de lever. De tweede is grotendeels door een tijdelijk suikerloos dieet verholpen, maar ik ben er wel vanaf, waar een huisarts (tot 3 toe) elke keer zei 'ja, k weet niet, zit tussen je oren'.

Dus zeker voordeel aan gehad, maar vond wel dat ze mij langer in behandeling hielden dan nodig; er was altijd weer wat nieuws wat niet goed was, en wat behandeld moest worden.
Zelf uiteindelijk dus ook gestopt, maar die kattenallergie en zere lever mooi daar gelaten :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:13

Is dat iets als biologicals?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 13:59

Balou_k schreef:

Nee biologicals zijn medicijnen gemaakt van dierlijke en menselijke eiwitten. Onderdeel vande reguliere geneeskunde met een stevige wetenschappelijke basis en te krijgen via je dokter/ ziekenhuis.

Bioresonantie theraptie valt onder de noemer alternatieve geneeskunde.

BigBen

Re: Ervaringen met Bioresonatie-therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:18

Bioresonantie theraptie valt onder de noemer kwakzalverij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:21

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:44

troi schreef:
Balou_k schreef:

Nee biologicals zijn medicijnen gemaakt van dierlijke en menselijke eiwitten. Onderdeel vande reguliere geneeskunde met een stevige wetenschappelijke basis en te krijgen via je dokter/ ziekenhuis.

Bioresonantie theraptie valt onder de noemer alternatieve geneeskunde.

Ik weet wat biologicals zijn, maar kende de term uit dit topic niet. Ik had mijn reactie eigenlijk opgeslagen als klad, althans dat dacht ik. Mijn reactie was dus nog niet klaar. :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:08

BigBen schreef:

Jaja, nou weten we het wel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 15:45

BigBen schreef:

Ik dacht al, waar blijf je :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:09

Paard van mijn moeder kreeg regelmatig een soort schimmelachtige plekken in zijn hals en op z'n hoofd, bleek iets eenvoudigs te zijn en hij was er zo van af. Terwijl met jaren achtereen wassen en injecteren het niets hielp.

Merries hengstig en later drachtig gekregen middels BR.

Een merrie die op bloed, urine en mest kern gezond was. Maar haaruitval had, dikke benen, totaal geen kleur of glans, geen enkele levenslust. Bleek zeer zwakke nieren te hebben. Dankzij een flesje 'wonderwater'(zoals wij het noemen) hebben we haar binnen 5 dagen zien opknappen. Ze begon weer te glanzen, benen werden dun, haar groeide terug en ze werd weer fit. Verder was er NIETS aan haar levensstijl en dieet veranderd.
Het flesje was wel bevroren geraakt en stond naast een gewoon flesje spa wat uiteraard dus ook bevroren was. In het medicijn flesje zat 1 hele grote luchtbel in het midden en een soort implosie achtige luchtbellen er omheen. Flesje Spa was uiteraard gewoon een klomp ijs zonder lucht geworden.
Helemaal gewoon water is het dus niet.

Ik heb er erg goede ervaringen mee.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:14

Nadeel van veel van die therapieën vind ik dat ze best duur zijn en dat het resultaat wisselend is. Ik vraag me ook af of je al verbetering kunt verwachten na 1 behandeling of dat je eigenlijk een reeks van 10 behandelingen moet volgen voor resultaat.
Gelukkig is jouw behandeling gratis. Ik zou wel doorvragen over de mogelijke resultaten na 1 behandeling. Mochten die tegenvallen dan zou ik stoppen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:20

Hier een keer gehad. Paard zou een of ander virus (weet niet meer hoe ze het noemde is te lang terug) bij zich dragen waar door hij onverklaarbare plekjes in zijn lies had.
(uiteraard eerder een VA laten kijken. Zijn conclusie toen was: het is een fries die hebben wel eens een huid onstekingkje of iets)
Plekjes gingen na een aantal behandelingen dicht. Maar of het door de behandelingen kwam is mij nog steeds een raadsel. Echter toen we stopte kwam het terug.

Hij zou niks raars of engs hebben volgends haar. En zou met een paar behandelingen helemaal moeten zijn opgelost.

Tog maar even naar de kliniek gegaan begin van de week. Vrijdag lag hij op de operatie tafel. Plekjes bleken fistels te zijn en hij had een abces Zo groot als een handbal tegen zijn buikvlies aan door een "castratie fout"

Sinds dien heb ik er zelf 0 vertrouwen in. Maar misschien dat t bij simpele dingen wel iets doet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 20:59

HindaFree schreef:
Hier een keer gehad. Paard zou een of ander virus (weet niet meer hoe ze het noemde is te lang terug) bij zich dragen waar door hij onverklaarbare plekjes in zijn lies had.
(uiteraard eerder een VA laten kijken. Zijn conclusie toen was: het is een fries die hebben wel eens een huid onstekingkje of iets)
Plekjes gingen na een aantal behandelingen dicht. Maar of het door de behandelingen kwam is mij nog steeds een raadsel. Echter toen we stopte kwam het terug.

Hij zou niks raars of engs hebben volgends haar. En zou met een paar behandelingen helemaal moeten zijn opgelost.

Tog maar even naar de kliniek gegaan begin van de week. Vrijdag lag hij op de operatie tafel. Plekjes bleken fistels te zijn en hij had een abces Zo groot als een handbal tegen zijn buikvlies aan door een "castratie fout"

Sinds dien heb ik er zelf 0 vertrouwen in. Maar misschien dat t bij simpele dingen wel iets doet.

Je eerste veearts had het niet bij het juiste eind. Je probeert een andere ingang, dat werkt ook niet voldoende. Terug naar veearts en die komt met een eindconclusie.
Je hebt daardoor wel 0 vertrouwen in BR maar nog wel alle vertrouwen in een veearts, die het ook verkeerd had.
Kun je het proberen uit te leggen? Ik val je niet aan, ik ben gewoon benieuwd :)

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:14

Woogy schreef:
HindaFree schreef:

Je eerste veearts had het niet bij het juiste eind. Je probeert een andere ingang, dat werkt ook niet voldoende. Terug naar veearts en die komt met een eindconclusie.
Je hebt daardoor wel 0 vertrouwen in BR maar nog wel alle vertrouwen in een veearts, die het ook verkeerd had.
Kun je het proberen uit te leggen? Ik val je niet aan, ik ben gewoon benieuwd :)

Ik had bij mijn vorige paard nooit een veearts nodig gehad behalve voor enten. Dus de eerste gekozen op aanraden van een stalgenootje. In tijd van BR verhuisd van stal (daar dus ook via iemand de BR laten doen) waar ik ook werkte. Bazin moest naar de kliniek toe (veearts 2 dus) en ben toen voor zekerheid even mee gegaan.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:21

BigBen schreef:

Daar hebben we BigBen weer....

Ik ken het niet, dus kan je er niet mee helpen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:26

LiiNd_Y schreef:
BigBen schreef:

Waarom zo onaardig tegen BigBen? De effectiviteit van bioresonantie is niet bewezen en de behandeling is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Dat mag dan toch best gezegd worden?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:30

LiiNd_Y schreef:
BigBen schreef:

Waarom zo onaardig tegen BigBen? De effectiviteit van bioresonantie is niet bewezen en de behandeling is niet wetenschappelijk onderbouwd.
Dat mag dan toch best gezegd worden?[/quote]

Omdat TS niks heeft aan dit antwoord, aangezien het niet onderbouwd is. En BigBen ben ik nu wel vaker tegengekomen waar hij wat kort door de bocht overkomt.
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 27-03-18 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:35

Heeft TO wel iets aan jouw reacties in dit topic tot nu toe? :o

Wil je je quote aanpassen LiiNd_Y? Want nu schrijf je jouw woorden aan mij toe.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor de zomereczeem Caitlin_K, want ik weet hoe hardnekkig dat is. Mijn ervaring is dat je niet teveel van bioresonantie mag en kunt verwachten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:37

Ik denk TS dat je voor jezelf moet bepalen of je geloofd in iets wat niet wetenschappelijk bewezen is. Uiteraard mag dat, er zijn bijvoorbeeld zat vrouwen die merken dat hun stemming stabieler wordt als ze stoppen met de pil terwijl daar ook geen wetenschappelijk bewijs voor is.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 21:54

In Nederland door sommige mensen bestempeld als kwakzalverij.
In Duitsland daarentegen heeft bijna ieder ziekenhuis een apparaat. Ook vele huisartsen en word het veel gebruikt om metingen te verrichten.

Ook ik heb er fijne kennis mee opgedaan. Oorzaken van problemen gevonden bij meerdere gezinsleden waar de reguliere geneeskunde nooit uit kwam.
Niet het apparaat als genezing maar om te meten waar de oorzaak lag en die dan gericht aan te pakken. En dat is dan niet altijd met br.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 09:37

Bedankt voor alle reacties! Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen met haar. Werkt het niet, werkt het niet. Werkt het wel, vinden we wellicht een behandeling/verlichting voor haar en hoop ik dat ik het dragelijker voor haar kan maken. :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 09:39

Nachtlampje schreef:
Nu niet met paarden, wel met mezelf. Ik ben ermee van mijn opgebouwde kat-allergie afgekomen, en van een pijnlijke buik die af leek te komen van een gistende bacterie in de lever. De tweede is grotendeels door een tijdelijk suikerloos dieet verholpen, maar ik ben er wel vanaf, waar een huisarts (tot 3 toe) elke keer zei 'ja, k weet niet, zit tussen je oren'.

Dus zeker voordeel aan gehad, maar vond wel dat ze mij langer in behandeling hielden dan nodig; er was altijd weer wat nieuws wat niet goed was, en wat behandeld moest worden.
Zelf uiteindelijk dus ook gestopt, maar die kattenallergie en zere lever mooi daar gelaten :+

Wauw, interessant dit! :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:40

Ja, ervaring mee!
Heb jaren geleden mee mogen doen aan een test, met bioresonantie druppels voor mijn pony.
Heeft zomereczeem en pollenallergie, via de zoekfunctie en mijn naam vind je wel info uit topics op bokt :j
Die zomer dat hij de druppels kreeg waren zijn klachten minimaal.
dus heeft toen zeker geholpen!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 09:42

ellepel schreef:
Ja, ervaring mee!
Heb jaren geleden mee mogen doen aan een test, met bioresonantie druppels voor mijn pony.
Heeft zomereczeem en pollenallergie, via de zoekfunctie en mijn naam vind je wel info uit topics op bokt :j
Die zomer dat hij de druppels kreeg waren zijn klachten minimaal.
dus heeft toen zeker geholpen!

O wauw! Gaaf! Ik ga even zoeken. Dit soort resultaten zijn leuk om te horen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:10

superlotje schreef:
LiiNd_Y schreef:

Dat mag dan toch best gezegd worden?

Helemaal mee eens. Er zijn genoeg mensen die dat niet weten helaas. En wat iemand uiteindelijk besluit moet diegene helemaal zelf weten. Maar er is helemaal niks mis met iemand er attent op maken dat de effectiviteit van een bepaalde behandeling behoorlijk ter discussie staat.

Persoonlijk lijkt mij dat de meeste effectiviteit die men bij dit soort behandelingen meent te zien toe te schrijven aan het placebo-effect en confirmation bias. Maar een placebo-effect is ook een effect. En van het bevestigd zien van de eigen verwachtingen kunnen mensen dolgelukkig worden. Dus hé, als het je gelukkig maakt: lekker doen. :D

Maar laat je vooral geen geld uit de zak kloppen. Helaas zijn er ook genoeg van dat soort 'therapeuten' die gretig misbruik maken van de wanhopige toestand waar mensen zich in bevinden als er geen oplossing is voor hun probleem of als ze tussen de wal en het schip vallen in de reguliere zorg. En dat soort dingen vind ik echt heel erg. Daar mag best voor gewaarschuwd worden.