T is nogal een verhaal, zal proberen om het kort te houden.
Het begon allemaal in augustus. Met draaien tijdens het poetsen zag t er allemaal een beetje ongandig uit, met rijden bleek dat ze absoluut niet fijn liep. Kreupel op rechtsvoor.
Weekje rust en weer verder gekeken. Geen verbetering. Dierenarts erbij: misschien had ze een spier verrekt in haar schouder.
Buigproeven en dergelijke waren helemaal prima.
Twee weken aan de antibiotica/pijnstiller/ontstekingsremmer en stalrust.
Voordat ik begon met de medicijnen nog even de masseur laten checken, maar ook deze kon niets vinden.
Twee weken medicijnen en nog een extra week rust verder weer begonnen met oppakken.
Dit ging goed tot dat er na 3-4 weken weer onregelmatigheid kwam, nu in de achterhand.
Andere arts erbij die ook foto’s kon maken.
Dit was niet nodig, ze zat waarschijnlijk vast in de rug.
Dus, osteopaat erbij en na de behandeling liep ze vrijwel direct weer goed.
Na 2 weken rust weer opbouwen. Dit ging weer een paar weken goed, totdat ze weer wat onregelmatig begon te lopen.
Weer de arts erbij, echter was t zo minimaal dat deze niet wist waar te beginnen met uitverdoven, foto’s maken of wat dan ook.
T advies: rij maar door tot dat t van zelf over gaat of ze kreupel genoeg is om een aanknopingspunt te hebben.
Dit gedaan en ze liep idd weer prima.
Toch bleef ze aan t begin een beetje stijf lopen.
Sinds een paar dagen loopt ze weer beroerd, arts is vandaag weer op bezoek geweest. Blijkt dat haar hoeven te kort afgelopen zijn.
Hier kan ik me in vinden. Toch heb ik t idee dat er nog iets anders is.
Nu paar dagen/weken rustig aan en op ijzers laten zetten.
- aan begin van de training loopt ze slechter, als ze warm is gaat t beter.
- zelfde met de koude dagen, dan loopt ze slechter
- hoe zachter de ondergrond hoe beter.
Ze heeft geen deken op. Smid, tandarts, zadelmaker, osteo is alles gecontroleerd.
Flinke lap tekst

Hebben jullie ideeen?