Normaal open ik nooit topics, maar ik heb nu toch hulp nodig omdat ik er niet uit kom.
Mijn paard schud met zijn hoofd, uitsluitend met poetsen. Het is heel heftig schudden, ik hoor zijn tong heen en weer klapperen. Hij lijkt het te doen bij bepaalde druk op zijn lichaam. Hierop had ik besloten om een cranio sacraal langs te laten komen. (heb het ooit eens aan de da voorgelegd die het heel simpel afdeed als aangeleerd gedrag). De cranio sacraal had echter een andere mening en durfde zijn nek eigenlijk niet te behandelen zo vast dat deze. Voornamelijk bij de atlas. Zij verwees me door naar een osteo. Hans Coster als ik me niet vergis van de paardendokters.
Maar sinds de behandeling is mijn paard helemaal van de kaart. De rest van zijn lichaam is wel losgemaakt (door een val toen er sneeuw lag zat dit niet helemaal lekker). Nu kan ik eigenlijk slecht nog aan zijn hoofd komen. Hij blijft continue ermee schudden. Al een paar keer bijna een kopstoot omdat hij ineens als ik bijvoorbeeld het halster afdoe heel heftig schud. Kan momenteel amper naar hem wijzen of hij begint al. Absoluut niet leuk, want mijn lieve knuffelige paard wil ineens niet echt aangeraakt worden

Nu wil ik toch liever naar een echte kliniek om eens en voor al duidelijk te krijgen waarom hij met zijn hoofd schud. Het lijkt namelijk geen aangeleerd gedrag maar voort te komen uit ongemak of pijn. Nu krijg ik van veel mensen de Lingehoeve aangeraden. Maar ik weet niet of zij ook veel verstand hebben van dit soort zaken? Andere optie is Utrecht, maar dat ziet er allemaal nogal groot en massaal uit.
Ik zit zelf in de buurt van Bodegraven, maar ben daar 2 jaar geleden geweest voor zijn rug en werd er niet fijn behandeld dus daar ga ik liever even niet terug voor dit probleem specifiek. De rug is op de foto en echo gezet. Ook benen zijn al eens gefotografeerd bij de keuring. Daar zijn geen problemen mee, alles normaal. Dus gaat me nu uitsluitend om de nek. Hij loopt geen pas kreupel of iets, maar heeft grote moeite met correcte aanleuning.
Overigens is hij nu al een week niet onder het zadel na de behandeling, ga hem uiteraard niet opzadelen als hij zich zo voelt.
Wie kan er met mij meedenken en heeft er ervaringen met deze klinieken?