Voor mijn 9 jarige Haflinger had ik een heel fijn huisje gevonden. Een gezin wat hem voor de kar ging beleren.
Ik wist dat dat nog nooit gedaan was.
Qua rijden gingen wij niet zo lekker. Toen ik hem kocht was hij nog niet doorgereden. Mij is dat verder ook niet gelukt.
Ik reed wel op hem en had ook westernles. Maar galop heb ik nooit voor elkaar gekregen. Iedere keer als ik aan wilde springen blokkeerde hij.
Mijn eigen onkunde dacht ik.
Alles was in orde. Goede hoeven, passend zadel, tanden gedaan, osteopaat, chiropractor en fysio zijn bij hem geweest en er was op dat vlak niks mis met hem.
Maar de mensen die hem hebben gekocht liepen ook tegen problemen aan. Ze hebben hem uiteindelijk weggebracht om voor de kar te beleren. Ze hebben al aardig wat menuurtjes erop zitten maar toch gaat het niet lekker. Hij blijft schrikkerig en onzeker. Vooral bij geluid van achteren.
Ook zijn zij gaan rijden. Galop blijft een probleem. Hij blokkeert soms nog steeds en bokt.
Ook rent hij tijdens lessen naar zijn maatje die dan ook meerijdt.
Zij komen niet verder met hem en met veel moeite hebben ze de keuze gemaakt om hem te verkopen.
We zijn beide bang dat hij ergens terecht komt waar zijn ' problemen ' eruit geslagen worden.
Dus ik koop hem terug.
Ik denk namelijk dat hij een lichamelijk probleem heeft. Maar wat dan?
Zij denken dat er iets mis is in zijn koppie?
Kunnen jullie na mijn verhaal tips geven wat te onderzoeken? En klinkt het herkenbaar?
De eigenaren nu hebben echt goede begeiding gehad dus daar kan het in mijn ogen niet aan liggen.
Alvast bedankt voor het meedenken...
Ik ga ondertussen ook even wennen aan het feit dat ik straks 3 paarden heb ipv 2..

Dit was onze afscheid shoot kort voordat hij er vandoor ging en kwijt was.... mijn clown... komt gewoon terug!
Ik wil het beste voor hem. Dus kom maar op met de tips.