Mijn haflinger van bijna 28 heeft geen hele beste tanden meer. Daarom komt de tandarts ongeveer elke 9 tot 12 maand (op advies tandarts). Als er eerder wat is komt hij uiteraard eerder.
Zo viel ze twee jaar terug heel erg in, 3 maand nadat de tandarts was geweest. Conclusie, kies los dus kies laten trekken. Inmiddels hebben we twee kiezen laten trekken.
Eigenlijk maakt ze altijd wel proppen, soms meer, soms minder. De laarste tijd maakt ze weer meer proppen valt me op. Ze staat op onbeperkt hooi, en ze propt haar mond ook helemaal vol. Op zich snap ik dat ze het hooi niet helemaal weggekauwd krijgt

Anyway. Waar ik een beetje mee zit: ze maakt dus redelijk wat proppen, maar ze ziet er top uit. Echt mooi gevuld buikje, flanken lekker bol. Het is hartje winter, ik voer niks bij qua slobber, ze staan overdag op de wei maar in dat gras zit ook niks meer zou je denken.
Zou ze dan toch de helft van een hap hooi binnenkrijgen ofzo??
Ergens denk ik: ik bel de tandarts weer. Hij is een half jaar terug geweest en alles zag er prima uit (voor haar leeftijd). Aan de andere kant denk ik: ze krijgt schijnbaar genoeg binnen, ze hoeft echt niet dikker dan dit. Ze is met rijden ook heel vrolijk en energiek. Daarbij ruiken de proppen niet vies, lijkt geen ontsteking o.i.d. (dat heeft ze dus wel een keer gehad, MENNNN dat ruik je wel!). Tandarts kost toch zo richting de 160 euro, en ze heeft altijd best wel last van de verdoving enzo.. dus liever niet te vroeg zeg maar

Wat is wijsheid?