Zwarteparelx schreef:ja ik had een dubbele operatie. kijkoperatie op beide voorbenen en kijkoperatie klophengst.hij moest toen 8 weken boxrust. maar voor alleen castreren is het volgens mij volgende dag weer halen.
hij heeft 5 dagen op de kliniek gestaan. en bij mij thuis nog ruim een week een dikke vochtkoker gehad. verder eigenlijk nerges last van gehad. mocht er ook gewoon aanzitten en geen reactie.heb er verder geen nazorg aan hoeven doen. mijn hengst was niet echt hengst maar wel degelijk aanwezig. brullen en maaien. dat was ook binnen een aantal weken zo goed als over
Ohja idd. Dan staat hij natuurlijk wat langer op stal. De DA zei ook tegen mij; 'Je brengt hem bijvoorbeeld woensdagmiddag, ik castreer hem donderdagochtend en je kan hem donderdag of vrijdag weer halen'. Maar over daarna heeft hij niks gezegd. Is het na het castreren ook boxrust, of juist naar buiten? Ik zie het namelijk niet zitten om mijn paard een paar dagen boxrust te geven
.
Ohhne, dat heeft de mijne gelukkig ook niet. Maar er staat ook geen merrie's bij ons op stal, dus dat is denk ik ook wel een voordeel, haha!
Nies_ schreef:Ik heb mijn destijds 3,5-jarige hengst thuis laten doen, liggend. Via de lies vind ik wel een betere methode, maar mijn paard vindt vreemden aan zijn lijf al niks en dan ook nog eens op een kliniek wat hij niet kent.. Leek me niks voor hem. Uiteindelijk was hij thuis nog echt verschrikkelijk bang na het opstaan, heb nog nooit een paard zo bang gezien. Dus was blij dat ik hem een aai over z'n hoofd kon geven waar hij wat rustiger van werd en dat hij niet ook nog eens de spanning van een vreemde locatie erbij had. Toen het eenmaal gedaan was wel flinke zwelling gehad, maar door te koelen en 2x daags te stappen was hij binnen twee weken helemaal genezen. Hij liet niet merken last te hebben van de zwelling.
Ik zou dus per paard kijken wat de betere methode is. Alles heeft voor- en nadelen.
Dat hij dan ineens op een andere plek staan, wat hij niet kent, vind ik inderdaad ook wel een puntje. Nu was hij, toen we hem kochten heel relaxed op zn nieuwe plek, en toen we hem meenamen naar andere plekken was hij ook heel relaxed. Maar toch, haha.
Moest die van jou op boxrust? Omdat je zegt dat je 2x per dag moest stappen?
Laatst bijgewerkt door xPearl op 22-01-18 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt