Dayanaera schreef:Ik heb dit ook op mijn paard, geen haflinger. Mijn zadelmaker zei dat het vaker voorkomt bij haflingers en endurance paarden omdat het met een dekje erg warm wordt. Ze adviseerde bij lange ritten bij een pauze het zadel van de rug te halen. Zodat er lucht bij komt.. en goed ademende dekjes te gebruiken.
Goh ja eigenlijk betwijfel ik het een beetje dat het daar van kan komen omdat we absoluut niet intensief rijden. En ze daarom ook nooit zweet onder haar zadel
@Daphneeeej: ik gebruik nu hele dunne dekjes (cottons van Eskadron). Maar ik wil gerust eens een ander soort materiaal proberen, wat kan je dan zoal aanraden van materiaal?
@Paardenfan25: Dat weet ik nog niet want ze is nog niet verhaard! Maar als ik kan gokken, denk ik dat ze gaan verdwijnen bij de zomervacht eerlijk gezegd.
@Ibbel: Oeh dat is wel een goede
Maar als ze deze plekken in november heeft gekregen, wilt het toch zeggen dat deze rond juli/augustus zijn ‘ontstaan’? Of ben ik verkeerd daarin? Toen had ze nog zomervacht :/. Ik had ook niet het gevoel dat ze pijn had of iets dergelijks onder het zadel, want naar mijn gevoel liep ze best goed!