Ik heb in juli een tweedehands zadel aangekocht en dit dan ook direct laten passen door een zadelpasser. Wonder boven wonder was het van de eerste keer goed en paste het! Echter 3 maanden later ontstond er een drukplek onder het linkerkussen, dus weer de zadelpasser gecontacteerd. Die had het even druk dus kan niet heel snel komen. Rijden is voor mij geen prioriteit dus dan maar een maand 'pauze'
. In die maand tijd waren er dus overal onder het zadel drukplekken ontstaan, letterlijk onder het gehele zadel! En niet specifiek aan de schoft of iets dergelijks. De zadelpasser was dan ook heel verbaast toen ze kwam en heeft alles zelfs overlegd met collega's, echter niemand wist wat het kon zijn aangezien het zadel mooi zou liggen op het paard. De enige optie die over bleef was om het zadel anders op te vullen, en dat proberen we nu. Ik moest foto's maken van mijn paard haar drukplekken nu en over een 3tal maanden kijken of er verbetering is en wederom foto's naar de passer sturen.Hebben jullie al iets dergelijks meegemaakt? Wat was toen bij jullie de aanleiding?
Groetjes!

) ook, alleen bij wintervacht. Heeft het dier nooit last van gehad. 's Zomers niet, 's winters wel witte haren. Was kennelijk een combinatie van wintervacht en de druk van het zadel. Was nog in de tijd van die vilten sjabrakken