Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xyzutu2 schreef:Ik gebruik Keralit Huffestiger als mijn paard last heeft van gevoelige zolen en dat werkt al na tien minuten. Als hij op eieren loopt smeer ik zijn zolen en de onderste centimeters van de hoefwand ermee in, wacht tien minuten en dan loopt hij vaak vrijwel meteen weer normaal.
suffie schreef:Na jarenlange ervaring met Formaldehyde in de melkveehouderij zit die geur ongeveer in mijn neus vastgegroeid en kan ik zeggen dat Dry Feet dit ook bevat. Zo'n geur vergeet je nooit meer.
Helaas staat niet op de verpakking welke stoffen er zijn gebruikt, maar ik ga ervan uit dat de blauwe kleur wordt veroorzaakt door kopersulfaat.
elbony schreef:In een ver verleden heb ik wel Keratex gebruikt om vnl. de witte lijn in de hoeven van mijn toenmalige paard weer een stuk gezonder te krijgen wat goed gelukt is, ook al was het niet ideaal om met formaldehyde te werken voor paard en mens. Methode : korte klappen snel thuis.
Tegenwoordig werk ik met voeding om de voeten sterker te maken. Veel extra zink en koper o.a., in de vorm van een balancer die je toe kunt voegen aan het menu van je paard of eventueel uitsluitend alleen kunt geven naast hooi en/of kuil. Resultaat is ook harde/sterke voeten maar dan van binnenuit in plaats van, van buitenaf. Het duurt wat langer maar het resultaat is natuurlijk en blijvend, in principe.