Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Het beter lopen komt zeer waarschijnlijk van de gevoeligheid en nu dus gevoelig aan drie hoeven, koelen is alles wat ik kan adviseren. Duurt een aantal dagen en dan ishet vaak beter, toch te kort bekapt.
siskeh schreef:Hoe is de bodem bij jullie? Hier was alles flink bevroren, dat in combinatie met bekappen zou ik het absoluut niet raar vinden dat ze wat gevoelig er van gaan lopen.
Art_Ificious schreef:Hoevaak wordt hij bekapt als hij geregeld laag gezet moet worden vanachter?
Mij lijkt dat namelijk overbodig als je iedere 6-8 weken de smid laat komen. Dan zijn de hoeven namelijk écht niet zo stijl gegroeid. Hoogstens kan er een klein randje af maar dat ze dan ineens stijl staan lijkt me véél meer tijd overheen te gaan.
Art_Ificious schreef:Dat lijken mij eerder bokhoefjes ipv stijle hoeven. Daar zit een verschil in.
Vind haar op de achterbenen ook niet correct staan, zo ook op je instagram de eerste standfoto van 3 dagen geleden. Ze staat vreemd met de achterbenen.
Jinks schreef:Mijn merrie heeft dit ook gehad. Liep achter heel gevoelig na kappen.
Was niet te kort bekapt.
Conclusie DA en hoefsmid was dat de voetzolen heel dun waren (niet door bekappen). Heb nu een ijzer er onder en ze heeft geen dag meer gevoelig gelopen. We hebben 7 jaar hiermee geworsteld.
Misschien ook een kijken naar de zolen?
Floortz schreef:Een paar weken aanzien, en als ze dan weer goed loopt is ze te kort bekapt geweest, of heeft de smid te veel van de zool gehaald. Het is geen duidelijke foto maar het lijkt of ze achter inderdaad wat te kort staat. Heb je foto's van de onderkant van de hoefjes?
Floortz schreef:Misschien gewoon even een paar dagen afwachten. Is zijn kam hard? Heeft ie gras gehad? Ander voer?
Ribbels in de hoeven? Overigens heeft mijn paard en shet ook nooit koude voeten, gewoon, normale temperatuur, maar als je zelf koude handen hebt kan het warmer aanvoelen.
Art_Ificious schreef:Hoevaak wordt hij bekapt als hij geregeld laag gezet moet worden vanachter?
Mij lijkt dat namelijk overbodig als je iedere 6-8 weken de smid laat komen. Dan zijn de hoeven namelijk écht niet zo stijl gegroeid. Hoogstens kan er een klein randje af maar dat ze dan ineens stijl staan lijkt me véél meer tijd overheen te gaan.