Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suffie schreef:Dit is denk ik iets voor de staleigenaar. Die zal op zijn/haar strepen moeten gaan staan als het inderdaad alleen dit paard betreft waardoor de kosten zo hard oplopen. Zou raar zijn dat jullie ineens allemaal meer moeten gaan betalen omdat er een eter bij komt.
RianneH schreef:Hoe krijgen ze gevoerd? Dit is wel het grote nadeel van zelf inkopen en de kosten delen, en ook het risico. Is het een optie om ze niet 24/7 onbeperkt te geven maar de hoeveelheid te voeren die jullie eerder voerde en dan te kijken hoe lang ze zonder staan? Eventueel oud hooi of stro bijvoeren voor het knabbelen?
siskeh schreef:De tweesplitsing, tussen wie is dat? Tussen jouw en de andere stalgenoten, of tussen de nieuwe eigenaar en de rest van de 4 stalgenoten?
moyra schreef:Maar in theorie zijn er toch heel veel paarden eigenaren die indirect betalen voor het (vieze/hongerige) paard van een ander?
Ik had 2 paarden een hele schone en een smeerkees eerste klas.
Voor beide betaalde ik het zelfde bedrag.
Inmiddels heb ik alleen de schone nog.
Zij kan niet op onbeperkt ruwvoer (groeit dicht) en alle andere paarden op stal staan wel op onbeperkt en eten dus vele malen meer.
Indirect betaal ik dus voor het eten van de paarden van stalgenoten.
Het zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn![]()
Uiteindelijk gaat het mij erom dat mijn paard een goed onderkomen heeft.
Nu begrijp ik dat het in eigen beheer en pension gevoelsmatig een verschil maakt maar in theorie is het concept het zelfde.
moonfish13 schreef:Ik zou er ook niet gelukkig van worden als ik moest betalen voor de vreetschuur van een ander.![]()
Vind het ook erg lomp van de eigenaresse: als jou paard zoveel extra eet laat je de rest er toch niet voor opdraaien?
Lau schreef:moonfish13 schreef:Ik zou er ook niet gelukkig van worden als ik moest betalen voor de vreetschuur van een ander.![]()
Vind het ook erg lomp van de eigenaresse: als jou paard zoveel extra eet laat je de rest er toch niet voor opdraaien?
Op een pensionstal gaat het ook zo, het paard van een ander eet meer. Maar toch betaal ik hetzelfde bedrag.
Dees schreef:Dus als jullie met zijn 5 of 6- en per maand een extra baal hooi ad € 50 moeten kopen omdat er een paard meer eet dan de anderen gebruikelijk.... Tja, dat is een tientje per maand extra betalen per persoon.
Vervelend. Maar onoverkomelijk....?