Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pien_2010 schreef:Phytomet van steigerwald bestellen en zo spoedig mogelijk mee starten. Tevens dierenarts bellen morgen ook zo spoedig mogelijk want dit paard heeft pijn stilling nodig en vitamine E waarschijnlijk middels injectie. De smid later zul je er ook bij kunnen halen maar eerst moet je paard uit deze acute fase die ontzettend!! pijnlijk is. Dus actie doen.
bigone schreef:Misschien dan dinsdag richting kliniek of mobiele rontgen aan huis en toch even kijken of het te ver is gekanteld. Koel je de voeten ook, dat verlicht de pijn in de hoeven enorm.
darwin schreef:bigone schreef:Misschien dan dinsdag richting kliniek of mobiele rontgen aan huis en toch even kijken of het te ver is gekanteld. Koel je de voeten ook, dat verlicht de pijn in de hoeven enorm.
Foto's zijn donderdag gemaakt, en het hoefbeen is niet meer gekanteld dan de laatste keer dat hij hoefbevangen was.
we hebben hem ook meerdere keren in een modderbad gezet om te koelen, maar ik krijg hem nu zijn stal niet uit, hij kan echt niet lopen
janouk schreef:Helaas herkenbaar. Dit is de acute fase waar je door heen hoopt te komen.
Door het ontlasten van de voorbenen, is het niet vreemd dat de achterhand overbelast is.
Durft hij wel te liggen? Wat voor bodembedekking heb je?
Ik had tijdens de acute aanval met de kruiwagen een hoek met nat zand gestort in de box. Daarin kon zij zelf gaan staan. De tegendruk van het natte zand is pretiig tegen de zool.
Goed blijven kijken naar je paard. Wat het ene paard prettig vindt, vindt de ander verschrikkelijk.
Mijn paard vond een straal water op haar hoeven te pijnlijk. Maar natte springschoenen voor koelen kon ze wel verdragen.
Mijn idee is het om geen fysio nog aan het lijf. Teveel belasting. . Laat je paard zelf de houding vinden die voor hem het minst pijnlijk is. Eerst alles focussen om door deze acute aanval te komen.
Fysio is voor latere zorg.
Nu samenwerken met hoefsmid en veeaarts. Dit is teamwerk
darwin schreef:pien_2010 schreef:Phytomet van steigerwald bestellen en zo spoedig mogelijk mee starten. Tevens dierenarts bellen morgen ook zo spoedig mogelijk want dit paard heeft pijn stilling nodig en vitamine E waarschijnlijk middels injectie. De smid later zul je er ook bij kunnen halen maar eerst moet je paard uit deze acute fase die ontzettend!! pijnlijk is. Dus actie doen.
Hij staat al sinds donderdag op zware pijnstilling en heb vandaag nog andere pijnstillers en bloedverdunners bijgehaald, maar ik krijg hem gewoon niet pijnvrij en hij krijgt 4 zakjes But per dag !
Phytomet ken ik niet, zal zo eens googlen.
Mijn gedachte is idd dat hij spierbevangen is geraakt door overbelasting of hele erge spierpijn heeft.
Bevangen op de achterbenen geloof ik niet, want hij heft geen pulsatie in de hoeven.
Hoefsmid is gelukkig geen problem, want mijn man is hoefsmid, maar op dit moment kun je geen voet oppakken.
edit: heb even gegoogled maar ik kan niks vinden over phytomet
pien_2010 schreef:darwin schreef:
Hij staat al sinds donderdag op zware pijnstilling en heb vandaag nog andere pijnstillers en bloedverdunners bijgehaald, maar ik krijg hem gewoon niet pijnvrij en hij krijgt 4 zakjes But per dag !
Phytomet ken ik niet, zal zo eens googlen.
Mijn gedachte is idd dat hij spierbevangen is geraakt door overbelasting of hele erge spierpijn heeft.
Bevangen op de achterbenen geloof ik niet, want hij heft geen pulsatie in de hoeven.
Hoefsmid is gelukkig geen problem, want mijn man is hoefsmid, maar op dit moment kun je geen voet oppakken.
edit: heb even gegoogled maar ik kan niks vinden over phytomet
OK goed bezig dus.
Hier paar links en dan uitleg van mij want haast is geboden en ga bestellen met spoed zo is mijn advies:
https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... wald-50-ml
https://www.beslist.nl/products/gezond_ ... ve_100_ml/
Ga voor de 100ml en wellicht dat je het vandaag in een grote stad al kunt kopen. Zodra je het binnen hebt begin je met elke 10 minuten 2 ml te geven. Dit doe je een uur. Dan ga je over op 3 x 20 minuten 2 ml. Dan elke uur 2 ml . Kijk hoe het gaat en doe dan 3 of 4 x per dag. Als je paard opknapt ga je over op onderhoudsdosis voor een week van 2x per dag 2 ml.
Je doet nu alles wat je kunt en ik hoop dat je het met dit wondermiddel red. Dit is namelijk goed tegen de hoefbevangenheid maar ook als het gaat om spierbevangenheid. Spuit het als het kan rechtstreeks in de mond van je paard waarna je gelijk een pardje appel er achter aan doet voor de smaak. Als hij dit niet aanneemt probeer het dan op een stukje brood te doen (korstje) en het hem zo te laten eten.
Onze Hercule heb ik zo al twee keer voor de poorten van de hemel weggehaald tot grote verbazing van de dierenarts die het spul voortaan ook in zijn voorraad had zo verbaasd was hij dat dit zo goed hielp. Ook toen hij in Frankrijk woonde hebben we dit naar mijn vriendin opgestuurd en gesmeekt om het hem te geven in plaats van in te laten slapen. Dus later dan normaal kreeg hij het en hij knapte er zo van op en zeer snel. Wij hebben het hier voortaan op voorraad en geven het wel eens op gevoel als hij wat stijf oogt of in het voorjaar 2x dgs 2 ml als onderhoudsbasis. Succes in de hoop dat dit ook voor jouw paard een wondermiddel zal zijn.
pien_2010 schreef:Fytomed is een natuurlijk geneesmiddel. De middelen die jij noemt ken ik niet. Hoe dan ook ik wens je veel sterkte.