Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Noisy schreef:Band afdoen in ieder geval, die brengt alleen maar schade toe want hij zuigt er gewoon doorheen.
Ik heb ook een luchtzuiger gehad en nooit problemen mee gehad.
Waar je wel even op moet letten is zijn gebit. Pakt hij de bak ook vast om te zuigen?
Bij ons op stal staat er ook eentje die dat doet en die heeft bijna geen tanden meer over. Nu hebben ze een stuk rubberband om de rand gedaan zodat zijn tanden in ieder geval niet meer zo hard slijten want afleren gaat echt niet lukken, bij geen één zuiger trouwens.
Lang verhaal kort, als je dochter echt een klik heeft met dit paardje en het vertrouwen volledig is, dan zou ik hem niet laten staan. Het drukt wel de prijs natuurlijk want het is een gebrek
CharmingS schreef:Noisy schreef:Band afdoen in ieder geval, die brengt alleen maar schade toe want hij zuigt er gewoon doorheen.
Ik heb ook een luchtzuiger gehad en nooit problemen mee gehad.
Waar je wel even op moet letten is zijn gebit. Pakt hij de bak ook vast om te zuigen?
Bij ons op stal staat er ook eentje die dat doet en die heeft bijna geen tanden meer over. Nu hebben ze een stuk rubberband om de rand gedaan zodat zijn tanden in ieder geval niet meer zo hard slijten want afleren gaat echt niet lukken, bij geen één zuiger trouwens.
Lang verhaal kort, als je dochter echt een klik heeft met dit paardje en het vertrouwen volledig is, dan zou ik hem niet laten staan. Het drukt wel de prijs natuurlijk want het is een gebrek
https://www.paardendrogist.nl/product/c ... HJEALw_wcB
Geloof mij dan komen ze niet meer aan de voerbak als je dit er op smeert.
Heb mijn hond haar hok aan de randen helemaal vol gesmeerd omdat ze die anders opvreet, spul werkt geweldig. Mijn vorige paard deed dit ook en heeft het na dat ik dit spul overal op het gesmeerd was het zo goed als over.
Dit kun je trouwens ook op de weipalen smeren.
Wil niet zeggen dat het probleem dan is opgelost want het zal een reden hebben dat hij het doet. Maar tot die tijd zal hij geen lucht meer zuigen. Tenzij hij zichzelf al heeft geleerd hoe hij lucht kan zuigen zonder iets vast te pakken. En laten controleren op maagzweren lijkt me wel verstandig gewoon om dat uit te sluiten.
sjanien schreef:Luchtzuigen komt voort uit verveling of door maagzweren. Hoeveel uur stond het paard bij die man buiten? Hoe vaak kreeg hij ruwvoer aangeboden? Staat het paard bij jullie nu constant binnen?
Ik denk dat het puur uit verveling ontstaat wat begrijpelijk is als je het grootste gedeelte van de dag in een box moet sluiten dan gaan ze gedrag ontwikkelen tegen de verveling. Wat ik zou doen is paard dag en nacht buiten of in ieder geval overdag! Paard voldoende ruwvoer aanbieden dat hij wat te doen heeft. Dit in een net aanbieden zodat hij zolang mogelijk bezig is met eten. Mocht het paard te dik worden dan ruwvoer afwisselen met stro. Ik zou dit eerst eens proberen en dan kijken of het luchtzuigen minder wordt. Het is wel een gebrek waar ook de prijs naar zou moeten zijn.
yotie schreef:Het paard stond overdag de hele dag buiten en s'avonds binnen.
bigone schreef:yotie schreef:Het paard stond overdag de hele dag buiten en s'avonds binnen.
Heeft de dierenarts het paard goed in de mond gekeken, hebben jullie het paard al betaald?? Aangezien je zegt dat hij op proef is. Kan maar zo zijn dat de eigenaar hoopte dat jullie er zo aan gehecht zijn na een periode dat je het luchtzuigen voor lief neemt. Maar dan moet de prijs er ook naar zijn.