Het werd weer iets minder en er bleven er 5 zitten.
Ik maakte me niet zo druk.
Het is een IJslander en al eind augustus begon hij vacht aan te maken, door de dikke vacht voelde en zag je bultjes niet meer.
September geschoren en toen had ik de bultjes open geschoren, hierna verdwenen ze wel.
Inmiddels had hij afgelopen week alweer een complete wintervacht.
Tijdens het poetsen voelde ik wat korstjes op de bultjes en toen heb ik toch de DA gebeld. Muggen beten konden het immers niet meer zijn omdat hij onder deken stond.
DA is afgelopen dinsdag langs geweest. Die adviseerde om de schouder goed droog en schoon te houden. Hierop besloot ik nogmaals te scheren en wat ik daar onder aantrof daar schrok ik wel van.

De zwarte puntjes zijn korstjes door het scheren.
Volgens de DA is het een allergische reactie, waarschijnlijk op iets externs, omdat het bij een voer allergie meestal over het hele lijf zit.
De bultjes zijn hard, er komen soms gele korstjes op en zitten alleen op de rechter schouder.
Hij heeft er behoorlijk jeuk aan, als de deken af gaat begint hij direct te bijten.
Aan het voer heb ik afgelopen tijd niets veranderd. Wel minder weidegang en meer hooi, voornamelijk gedorst hooi met een plakje weidehooi.
Ik bel morgen de DA weer voor overleg, maar is er iemand die dit herkent?
Edit: foto gefixt