Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lochsong schreef:Heeft je pony ook speciaal beslag? Is aqua training en optie? Onze pony heeft ook een ernstige peesblessure. We moeten nu 5 weken twee maal daags op lichte verende bodem stappen en dan koelen. Het moet een zachte verende bodem zijn, omdat het speciale beslag anders niet werkt. Ze heeft tot nu toe 1x shock wave therapie gehad en we doen twee keer per week aqua training. Over 2.5 weken moet er weer een echo gemaakt worden (Raaphorst).
IngridM schreef:Eigenlijk komt mijn vraag hier op neer:
Als je als laatste optie gaat proberen of je je pony zijn peesblessures nog beter kunt laten worden wat de geneeskunde niet lukt wat is dan beter:
- verharde paddock/ goede zachte bodem/ stukje land waar geen ruimte is om lekker de benen te strekken en om lekker pony te kunnen zijn maar waar hij wel lekker altijd buiten staat.
- wel dat alles mits goede bodem.
Dus het stadium na therapieën, shockwaves en gecontroleerde beweging
IngridM schreef:Nirvana: mooi thanks!!
XHeidi; zijn huidige stal is geweldig ook voor nu (postzegel paddockje, alles wordt geregeld, goede bak om in te stappen etc) maar is niet geschikt om hem een jaar in weg te zetten met volledig rust. Te zware paddocks voor pezen (nu staat hij netjes op matten) en wat andere zaken dus vandaar mijn keuze
anjali schreef:IngridM schreef:Nirvana: mooi thanks!!
XHeidi; zijn huidige stal is geweldig ook voor nu (postzegel paddockje, alles wordt geregeld, goede bak om in te stappen etc) maar is niet geschikt om hem een jaar in weg te zetten met volledig rust. Te zware paddocks voor pezen (nu staat hij netjes op matten) en wat andere zaken dus vandaar mijn keuze
Een half jaar is echt genoeg.zeker voor een pony die toch niet echt meer aan het werk hoef.
IngridM schreef:Raaphorst heeft ook HPL en we hebben het daar ook over gehad maar hij ziet er geen meerwaarde in om dat te proberen bij deze blessure.