Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Roos_M schreef:Equifyt Sainfoin & Timothee staat mij ook erg aan. Ik wil dit af en toe gaan voeren ter variatie.
Alleen wat een drama qua verkrijgbaarheid.
Ik zag iemand op stal met Equifyt zakken dus misschien maar eens vragen hoe die het doen.
Roos_M schreef:Equifyt Sainfoin & Timothee staat mij ook erg aan. Ik wil dit af en toe gaan voeren ter variatie.
Alleen wat een drama qua verkrijgbaarheid.
Ik zag iemand op stal met Equifyt zakken dus misschien maar eens vragen hoe die het doen.
Fennadev schreef:Ik voer het van metazoa en die zeggen dat stoffig hoort te zijn, want dat zijn de verpulverde blaadjes van de plant die ze erin laten zitten, omdat daar meer eiwit in zit. Mijn pony's doen het er prima op, ben overgeschakeld toen de jongste geen Luzerne meer hoefde.
Minimus schreef:Ik voel me een beetje dom hoor, maar wat is esparcette? Zoiets als lucerne of is het iets nieuws? Wat zijn de voor en nadelen (afgezien van het nauwelijks verkrijgbaar zijn zie ik)?
Cambiar schreef:Ik geef ook esparcette, gemengd met pulp en geextrudeerd lijnzaad, maar heb een uitgebreid verslag gekregen waarom het niet onafgebroken en voor lange tijd mag gegeven worden.
Ik geef het dus als een kuur, om luzerne te vervangen voor een maand, daarna schakel ik over naar Hayster Herbs brok met de juiste kruiden voor paarden die geen invloed hebben op hormonenhuishouding van het paard.
Dit om het systeem niet gans het jaar door uit balans te brengen.
_Reneee schreef:Cambiar schreef:Ik geef ook esparcette, gemengd met pulp en geextrudeerd lijnzaad, maar heb een uitgebreid verslag gekregen waarom het niet onafgebroken en voor lange tijd mag gegeven worden.
Ik geef het dus als een kuur, om luzerne te vervangen voor een maand, daarna schakel ik over naar Hayster Herbs brok met de juiste kruiden voor paarden die geen invloed hebben op hormonenhuishouding van het paard.
Dit om het systeem niet gans het jaar door uit balans te brengen.
Kun je hier wat meer over vertellen? Ik voer het ook en mijn pony doet het er heel goed op. Ik heb die van Herbal Friends en hij krijgt 1/3 schep die ik week door zijn pulp.
superpony schreef:Wat is volgens die bron dan de periode dat je het wel mag geven? Geef het nu al een aantal maanden.
Cambiar schreef:Hoi, mag ik even je email adres aub? Zou je de PDF doorsturen