Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lailapri schreef:Met deze manier van trainen zal die snel stuk zijn...
Paard heeft rust nodig minimaal 1x per 2 weken 3 aaneen gesloten dagen weide rust zodat alle weefsels die je traint (en dus licht beschadigd, dat is trainen) kunnen herstellen. Dan kijken wat paard nodig voor energie en opbouw spieren ed.
Lous schreef:Ze is 6 dus nog niet uitgegroeid.
Daarnaast heb je haar nog niet zo lang. Jullie moeten elkaar dus nog goed leren kennen en meestal kan het gedrag van een paard nog wel veranderen.
Ook zeg je dat ze nu nog aan de dikke kant is.
Ik zou zeggen,rustig aan samen aan het werk met voldoende rust zoals hierboven ook al gereageerd is.
Daarna als ze goed op gewicht is, pas gaan kijken hoe en wat betreft voeding en wat ze nodig heeft.
Faitherr schreef:Lous schreef:Ze is 6 dus nog niet uitgegroeid.
Daarnaast heb je haar nog niet zo lang. Jullie moeten elkaar dus nog goed leren kennen en meestal kan het gedrag van een paard nog wel veranderen.
Ook zeg je dat ze nu nog aan de dikke kant is.
Ik zou zeggen,rustig aan samen aan het werk met voldoende rust zoals hierboven ook al gereageerd is.
Daarna als ze goed op gewicht is, pas gaan kijken hoe en wat betreft voeding en wat ze nodig heeft.
En dan nu haar helemaal niks voeren?
Babootje schreef:TS doet er echt niet teveel mee. "Intensief" trainen is natuurlijk heel subjectief. De TS is 15 dus dat intensief trainen zal echt wel meevallen. Lekker flink laten bewegen. Liefst nog elke dag.
tamary schreef:Hoe scherp is ze aan de hulpen en is ze qua karakter "heet". Beide zijn belangrijk, maar alleen aan de eerste moet je wat willen doen. Karakter veranderen door voer geeft ongelukken en is niet leuk rijden meer.
Elsje123 schreef:Ons paardje (kwpnxarabier) kon ook net een klein beetje meer energie gebruiken tijdens het rijden. Wij gebruiken nu sinds een maand ofzo Vitalbix Active+. Dat is voor extra energie, zonder dat je paard heet wordt. Het lijkt voor ons paard te werken: hij ziet er strak uit en met rijden gaat het ook heel fijn. Weet natuurlijk niet of het wat voor jou is, maar wij zijn iig tevreden!
pimaude schreef:mijn aap is laatst naar de keuring geweest. dat betekende dat ik een dunne, actieve pony wou.
haar voer had ik opgeschort naar 2 bakjes van haar anti jeuk voer en onbeperkt hooi (natuur/lichtbemest)
qua beweging trainden we 6 dagen per week actief, en dan echt een uur omdat je anders niet aan conditie+gewichtsverlies komt. na de keuring heb ik het afgebouwt en kreeg ze een week lekker rust met weidegang
ik zou dus ook adviseren om een vitaminebrokje bij te geven zodat je pony voldoende binnenkrijgt, en onbeperkt ruwvoer, dat stengelige hooi. bij het trainen ook mininaal 50/60 minuten actief zijn, zodat de vetverbranding ook bezig is!