Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dispar_Vulgo schreef:Olympia96, wat een lichte voorpluk had ze ook! Is dat nu helemaal weg?
ilse_89, ik stuur je even foto's van de winter en van nu per PB
Pluttersput schreef:Mijn zwartje is ook helemaal oranje aan het worden. Trekt vanaf zijn buik op naar boven, wordt ieder jaar een beetje meer. Ik lees even mee, want misschien heeft hij ook wel een koper tekort..
Hij wordt wel echt oranje. Verder niet lusteloos of loom, gewoon een oranje liefhebber... ofzo...
Dispar_Vulgo schreef:Zweten is het in ieder geval niet, het zit over zijn hele lijf. En hij werkt nog weinig en zweet bovendien niet snel.
Paard is 4,5 jaar oud en staat nu 24/7 op de wei. Hij krijgt 3x per week wat vitaminebrokjes na het 'werk', maar verder niet, aangezien hij behoorlijk dik is van het gras.
Koper te kort ga ik me is in verdiepen, bedankt!
edit:
Als ik de symptomen van de vacht en manen lees, dan lijkt het er inderdaad op. Verder lichamelijke klachten (lusteloosheid, loom, slecht door de vacht heen komen) heeft hij (nog) geen last van. Dus ik ga er zeker achteraan.
Dispar_Vulgo schreef:Maar in de winter is hij wel echt gewoon (donker) bruin. Is het dan wel 'normaal' dat zijn zomervacht zo veel lichter is?
Popstra schreef:Komt gewoon door het UV licht. Mijn zwarte mini shet is nu ook bruin met blond in haar manen