Ik heb sinds juni een nieuw paard gekocht van 4 jaar. Een wedstrijdpaard dat ook al enkele jumpings heeft gelopen, de bedoeling is hem in eventing te starten.
Toen ik hem kocht wist ik dat het een projectje met veel problemen was. Het is een luchtzuiger, een wever en hij bijt zichzelf. Hij stond op stal, kreeg veel krachtvoer en kwam 3 a 4 uurtjes alleen buiten op een paddock. Bij mij staat hij 24/7 buiten in een kudde van 6 paarden en krijgt hij onbeperkt ruwvoer. 2x per dag krijgt hij ook een mix van bietenpulp, luzerne, zemelen en een half schepje onderhoudsmix (Best mix). Het weven is volledig gestopt en ook bijt hij zichzelf opvallend minder maar het luchtzuigen blijft hij doen. Hij blijft echter wel bloednerveus. Ik weet niet goed meer wat te doen om hem beter te krijgen en hoop via deze weg op enkele tips. Ps hij is ook te mager dus een gezond extraatje mag ook worden aangeraden.
Bij aankoop is hij helemaal onderzocht door DA, thuis is hij al langs de tandarts geweest en ook de osteo is al op bezoek geweest.