Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
alleirbag schreef:Goed, dat is een discussie die nergens over gaat. Nee, gaat niet dood aan schimmel, maar een tip is altijd welkom. Ik vraag alleen ervaringen met anti-schimmel-shampoos. Ik zoek alternatieven in shampoo-vorm voor Imaverol. Bokt heeft genoeg ervaring. Maandag de dierenarts bellen kan altijd.
Nico12 schreef:Goede ervaringen met een alternatief om te wassen geloof ik niet in. Waarom maak je de spullen niet enkele malen schoon met imaverol en het paard inenten tegen schimmel? Dat het paard de schimmel onder de leden heeft is geen probleem. Persoonlijk laat ik in zo'n situatie 2x inenten met dermatophyton.
Kabayo schreef:alleirbag schreef:Goed, dat is een discussie die nergens over gaat. Nee, gaat niet dood aan schimmel, maar een tip is altijd welkom. Ik vraag alleen ervaringen met anti-schimmel-shampoos. Ik zoek alternatieven in shampoo-vorm voor Imaverol. Bokt heeft genoeg ervaring. Maandag de dierenarts bellen kan altijd.
Ik had het niet tegen jou. Over dat ie er niet dood aan gaat. Ik bedoel ermee te zeggen dat je echt niet op zaterdag naar een dierenarts hoeft te bellen, aangezien het niet levensbedreigend is...
Maar goed , welk stofje is hij allergisch voor?
alleirbag schreef:Nico12 schreef:Goede ervaringen met een alternatief om te wassen geloof ik niet in. Waarom maak je de spullen niet enkele malen schoon met imaverol en het paard inenten tegen schimmel? Dat het paard de schimmel onder de leden heeft is geen probleem. Persoonlijk laat ik in zo'n situatie 2x inenten met dermatophyton.
Duidelijk niet het bericht gelezen.
Nico12 schreef:Alternatieve shampoo dood de schimmel niet. Verschillende betadine shampoo ook niet. De inenting dermatophyton is helaas moeilijk te krijgen maar dierenarts weet vaak wel alternatief.
alleirbag schreef:Nico12 schreef:Alternatieve shampoo dood de schimmel niet. Verschillende betadine shampoo ook niet. De inenting dermatophyton is helaas moeilijk te krijgen maar dierenarts weet vaak wel alternatief.
Goed verhaal. Dus die vorige keer dat ik m'n paard vanwege z'n allergie heb gewassen met een alternatief voor Imaverol, en de schimmel daarna heel erg lang is weggebleven, is bullshit? En dan moet ik nu dus maar helemaal niets doen, omdat het toch allemaal niet werkt? Geen optie. Dus ik ga voor de tips van anderen.
alleirbag schreef:Nico12 schreef:Alternatieve shampoo dood de schimmel niet. Verschillende betadine shampoo ook niet. De inenting dermatophyton is helaas moeilijk te krijgen maar dierenarts weet vaak wel alternatief.
Goed verhaal. Dus die vorige keer dat ik m'n paard vanwege z'n allergie heb gewassen met een alternatief voor Imaverol, en de schimmel daarna heel erg lang is weggebleven, is bullshit? En dan moet ik nu dus maar helemaal niets doen, omdat het toch allemaal niet werkt? Geen optie. Dus ik ga voor de tips van anderen.
ellepel schreef:Listerine![]()
Ja de mondwater bedoel ik .
listerine mondwater, de original.
verdunnen met water en dat er op,puur kan eventueel ook, maar een verdunning werkt net zo goed
Werkt erg goed en de schimmel is zo weg.
Word in andere landen al veelvuldig gebruikt ook tegen regenschurft en andere huidaandoeningen.
Beter wel de listerine original te nemen, en google er maar eens op in het engels,
vind je heel veel info