Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fjordnina schreef:Ik zie het zo:
Situatie nu:
Stalling + dierenartsrekening + Pracend = financieel niet haalbaar (klopt dat?)
Hierin heb je dus al een actie ondernomen die je eigenlijk niet kon bekostigen (dierenartsbezoek). Na het dierenartsbezoek werd je probleem groter (extra kosten door blijvende medicatie). Je had dus al eerder je verantwoordelijkheid kunnen nemen. Dat heb je niet gedaan dus zijn dit de nieuwe mogelijkheden:
- Slacht (geen dierenarts gaat een paard dat verder functioneert in laten slapen)
Kosten: Paardentaxi, maar je krijgt geld terug waarvan je dit zou kunnen betalen. Je blijft zitten met de dierenartsrekening, maar hebt verder geen kosten meer.
- Situatie houden zoals het nu is en besparen op andere uitgaven. Dit zou zeker een optie zijn vwb de dierenartsrekening omdat dat tijdelijk is.
- Situatie veranderen, nu of na het afbetalen van de dierenarts:
Zet haar op een halve dosis Prascend, gaat het niet goed dan kun je de dosering weer omhoog brengen.
Zoek een (pensioen)stal waar ze goedkoper kan staan.
Zoek daarbij naar goedkoop vervoer. De goedkoopste variant is natuurlijk de benenwagen. Wellicht kun je er een dagtocht van maken?
Shanna schreef:Ik zou zeggen lees de openingspost vanhet cushing-topic, staat boordevol informatie!
[MD] [CENTRAAL] Cushing/PPID deel 2.
Leslie90 schreef:Maar in dit topic lees ik dat stress niet goed is voor cushing paarden. Mijn pony haat vervoer, kan niet alleen en ze word dan gescheiden van haar maatje waar ze al 3 jaar mee staat. Is verhuizen dan wel een goed idee?
Tieme schreef:Leslie90 schreef:Maar in dit topic lees ik dat stress niet goed is voor cushing paarden. Mijn pony haat vervoer, kan niet alleen en ze word dan gescheiden van haar maatje waar ze al 3 jaar mee staat. Is verhuizen dan wel een goed idee?
Je kan het toch proberen??? Voor hetzelfde geld is we weinig aan de hand. Stal zoeken waar ze niet alleen staat en ze vind vast wel een ander maatje. Je denkt er nu aan om dr in te laten slapen.... lijkt me erger dan mogelijk een beetje stress EN inslapen is definitief. Raar dat die medicatie zo op 1 pil gezet is. Dat mag helemaal niet vanwege oa de bijwerkingen die heftig kunnen zijn.. hier een shet die mager werd,lusteloos,lange haren enz. We dachten dat hij "gewoon" oud aan het worden was. Tot hij een paar x ernstig hoefbevangen raakte. Zonder dat hij op het land kwam of brok kreeg. De dierenarts was overtuigd van cushing. Gestart met 1/4e pil en dat in een week opgehoogd naar 1/2. Na 2 weken zagen w al verschil. Hij keek helderder uit zn ogen, werd vrolijker en looplustiger. We zijn nu 1.5 jaar verder en hij doet het super. Zn vacht is glanzend en kort, hij loopt helemaal goed en wordt weer af en toe gereden. Hij is 24..
En paar maanden terug is zn maatje ingeslapen waar hij 11 jaar mee samen heeft gestaan. Die 2 waren echt onafscheidelijk. Als de ene naar de dierenarts moest dan ging de ander mee.
De ene rijden en de ander ging door het lint. Ook stress en nooit problemen mee gehad.nieuw maatje en opgelost. Ik zou een stal zoeken die minder kost, desnoods zonder land maar met uitloop op bijv zand. Die van mij mag bijv helemaal niet meer op het land.paar grassprieten is al genoeg voor bevangenheid.
En een oplossing zoeken voor het financiele gedeelte. Baan of bijbaan zoeken en zorgen voor een spaarpotje. Pas een rekening voor paard gekregen 2000 euro....
En verder even op internet kijken. Medicatie kan je met recept van de dierenarts ook uit buiteland laten komen. Bijv engeland. Kosten daar minder