Vandaag is de dierenarts gekomen omdat mijn merrie een sarcoïd onder haar buik heeft. Op de plek waar de singel komt.
Ze heeft het al zeker twee jaar, het was eerst een grijs korstje ze had er geen last van. Volgens mijn da geen zorgen zolang er geen problemen waren.
Een paar weken geleden leek het er af te vallen. Was het dat maar, het is beginnen zwellen. Er kwamen wondjes op, die telkens weer open gaan en bloeden als ik rijd.
Vandaag is de da geweest en hij gaat het woensdag wegsnijden. Het is dus een wrat met eronder een abces. Er kwam bloed/etter uit. En je mag het niet aanraken. Het doet echt pijn.
Er is helaas geen andere optie, zeker omdat het op zo'n moeilijke plaats zit.
Nu heeft ze antibiotica poeder gekregen, ik moet het dagelijks ontsmetten en woensdag gaat het dan gebeuren.
Het gaat bij mij op de weide gebeuren. Onder volledige narcose.
Moest er iets gebeuren en zou ze op stal moeten staan (ik heb enkel een schuilstal) kan ik altijd bij familie terecht.
Dit is de boosdoener

Ik vind het best wel spannend. Ik heb een super da dus daar moet ik mij geen zorgen over maken. Ik mag zeker een maand niet rijden, dat is het minste van mijn zorgen welzijn gaat voor.
Dus iemand ervaring met het verwijderen van een wrat? Is het teruggekomen? Geneest het goed in de zomer met vliegen?
Alvast bedankt