Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Met een bekende losse wand ga je toch ook niet op het harde rijden?
Dat is er ook wel wat om vragen toch?
Een ijzertje is met een losse wand ook geen goed idee, de hoef moet gewoon tijd krijgen om zich te herstellen. Daar kan rustig 3-6 maanden overheen gaan.
Marjo89 schreef:Hoe komt je paard aan losse hoefwand ? en wie heeft dat vastgesteld ?
Zou eerder zoeken naar de oorzaak, want een losse hoefwand los je niet op met een ijzer.
Ik ben wel benieuwd naar paar goede foto's zowel van voren als van onderen(schoongemaakt)
Als je paard hoefbevangen is, zou ik zijn dieet drastisch aanpakken, en zeker niet met ijzers gaan prutsen want dan is het einde zoek. Ijzers lost niks op. Behalve een lege portemonnee
minifries schreef:Marjo89 schreef:Hoe komt je paard aan losse hoefwand ? en wie heeft dat vastgesteld ?
Zou eerder zoeken naar de oorzaak, want een losse hoefwand los je niet op met een ijzer.
Ik ben wel benieuwd naar paar goede foto's zowel van voren als van onderen(schoongemaakt)
Als je paard hoefbevangen is, zou ik zijn dieet drastisch aanpakken, en zeker niet met ijzers gaan prutsen want dan is het einde zoek. Ijzers lost niks op. Behalve een lege portemonnee
Volgens de vaste hoefsmid kwam dit soor het vlas, dus staat nu volledig op stro, al een tijd. Het dieet aanpakken... zou niet weten wat ik aanpakken moet, enigste wat ze krijgt is hooi en 2 handjes biks per dag ivm met dus die druppels die ze krijgt voor haar eczeem
Sizzle schreef:Is uitgesloten dat ze een schimmelinfectie heeft?
Losse wand moet vakkundig aangepakt worden, al dan niet ingepakt in een speciale hoefschoen. Het is super pijnlijk voor het paard en ook niet zonder risico's.
minifries schreef:Eerste wat we vanmiddag gaan doen is een plan van aanpak maken, goed schoonmaken etc en als het nodig is en als het kan een ijzer eronder. Als de hoefwanden te ver los zijn, dan snap ik natuurlijk wel dat het weinig nut heeft om er een ijzer onder te zetten. Die gaat er dan natuurlijk constant onder vandaan omdat het geen houvast heeft.