Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sizzle schreef:Dat is echter zo gewoon niet goed te zien.
Daar zijn de filmpjes niet geschikt voor.
Maar als het zo erg is dan zou ik sowieso pijnstilling beginnen.
djinnie schreef:Als die spondylose daaruit voortschrijdend artrose in de rug geeft, is het niet zo vreemd dat ze er soms ook een goede dag tussem heeft zitten. Pijn is bij artrose wisselend en ook afhankelijk van omgevingsfactoren. Zoals temperatuur en vochtigheid.
Ik heb zelf lichtjes wat artrose, daar heb ik ook op natte dagen meer last van dan op warme dagen. Kou is beter te handelen dan nattigheid bijvoorbeeld.
Als ze op de buut nog steeds zoveel pijn toont, is het iig goed mis.
Bij bevangenheid zou ik persoonlijk minder snel een goede dag er tussen verwachten...
geerke schreef:Ze kunnen ook bevangen raken door te korte hoeven...vaak is dat dan ook een combi van hoef en spierbevangenheid.Spierbevangenheid van de pijn en het krampachtige staan.De medicatie is goed die je geeft...ook voor spierbevangenheid.Sterkte verder!
geerke schreef:Zolang ze zelf loopt is het goed,niet haar dwingen te lopen.Zorgen dat ze niet koud word,maar ik zie dat ze een deken op heeft...dat is prima.Verder afwachten tot de hoefjes weer gegroeit zijn.Ik zou nog wel even doorgaan met buut,maar geen twee zakjes per dag maar sochtends een halve en savonds...maar dat zou ik doen.Wil niet zeggen dat dat juist is natuurlijk
Ninx schreef:Iets anders: ze krijgt alleen oud hooi en stro zeg je?
Hoe komt ze aan voldoende hoogwaardige voedingsstoffen?