Vorig jaar (en ik weet dat het exact rond deze periode is dankzij facebook herinneringen) had mijn paard last van volgende symptomen. Beetje hoesten, wat 'water' uit de neus (het is geen slijm, gewoon water, heeft geen kleur en is redelijk lopend) en wat kortademig. Ik had toen mijn dierenarts laten komen en die vond niet meteen iets (ook niet in het bloed) en die dacht dat mijn paard toen een verkoudheid had overwonnen. Hij had nog wat last van na symptomen dacht mijn dierenarts. Ik heb hem toen gewoon een kuurtje gegeven om zijn weerstand wat te helpen, en het was ook redelijk snel terug over.
Nu heel toevallig wou ik gisteren rijden (les), en ben ik gestopt naar 4 toeren door de piste, omdat mijn paard exact dezelfde symptomen had, ook weer last van kortademigheid. Nu wil ik het nog 1 dag aanzien, maar zou het nu toevallig zijn dat mijn paard op exact dezelfde periode van vorig jaar weer een soort verkoudheid heeft, of kan het zijn dat hij last heeft van iets anders? Pollen of dergelijke?
! Bedankt, morgen eens voorleggen ook bij de dierenarts!