Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? Ik wist niet dat dat kon.
Lemonhope schreef:wat waren de kosten?
hoe vaak moet je dialyse doen?
wat is de levens verwachting met dialyse?
wat is de levens verwachting als je geen dialyse doet?
Ragdollcat schreef:Voor mij zou het einde paard betekenen.
Niet omdat ik het er niet voor over hebt maar het is een hele aanslag op je leven en dat weet ik van de mensen die zelf aan de nierdialyse moeten.
En je moet steeds met je dier erheen rijden en afwachten tot het klaar is en weer terugrijden en daar mag je niet vanaf wijken..........en het zal wel aardig wat geld en tijd kosten voor de eigenaar van het dier.
Ragdollcat schreef:Voor mij zou het einde paard betekenen.
Niet omdat ik het er niet voor over hebt maar het is een hele aanslag op je leven en dat weet ik van de mensen die zelf aan de nierdialyse moeten.
En je moet steeds met je dier erheen rijden en afwachten tot het klaar is en weer terugrijden en daar mag je niet vanaf wijken..........en het zal wel aardig wat geld en tijd kosten voor de eigenaar van het dier.
Lemonhope schreef:het gaat om mijn spanjaard, cushing gaat om het paard van mn moeder voelt ook als mijn paardje deze is inderdaad al wat ouder. mijn spanjaard is 10 jaar en ik heb hem nog maar 8 maanden. hij was zwaar verwaarloosd toen ik hem kreeg. er is vanaf het begin af aan een dierenarts bij geweest maar na van alles geprobeerd te hebben knapte hij niet snel genoeg op maar konden het niet goed plaatsen. sinds een week of 2 plaste hij enorm veel. urine onderzoek laten doen hier kwam niks uit. bloed onderzoek laten doen voor de 2e x en toen bleken zijn nieren niet meer goed te werken. morgen neemt de kliniek contact met mij op. maar het begint mij ook steeds duidelijker te worden dat er niks aan te doen lijkt op een manier dat mijn paard nog echte kwaliteit van leven heeft. ik wacht toch nog even de kliniek af wat die te zeggen hebben. en als hun inderdaad gaan zeggen wat wij denken. ga ik zeker nadenken over een waardig afscheid. ik laat nog weten wat de kliniek te vertellen had. is een beetje rare tijd maar kan niet slapen van het piekeren. ik dacht ik schrijf het even van mij af.
wederom bedankt voor het meedenken en de tips.
Lemonhope schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vandaag de uitslag van de tests van dierenkliniek roosendaal en dierenkliniek antwerpen gehad. Ze kunnen niks meer voor mij betekenen en geven mijn paard nog 4 tot 8 weken. Hij is al te ver beschadigd en is onomkeerbaar. Omdat dit heel weinig voor komt komen ze vaak in een te laat stadium er achter en is er niks meer te doen. Ik ga hem maar lekker verwennen en een fijne tijd geven en uitzoeken hoe mijn maatje een waardig afscheid krijgt. Second opinion heeft geen zin meer denk ik want er hebben nu 2 klinieken los van elkaar gekeken en concluderen allebei het zelfde.
Bedankt voor het meedenken
GamblersCup schreef:En niet te vergeten hoe stressvol het voor het paard gaat zijn.