Morgen afscheid nemen van mijn lieve arabierenmeisje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Morgen afscheid nemen van mijn lieve arabierenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:00

Ik heb geen idee waar ik dit plaatsen moet (medisch? bij paardenpraat waar je gezellig kunt kletsen...dit voelt bepaald niet gezellig |( ), maar morgen nemen we afscheid van mijn lieve, knappe arabierendametje.

Ik zie er zo enorm tegenop dat ik het ergens het liefst af wil zeggen, maar dat zou niet eerlijk zijn tegenover mijn lieve Scaaltje. Ze heeft 3 kapotte beentjes en volgens mijn VA is het beeld typerend voor DSLD / ESPA en is het een kwestie van tijd voor banden en pezen af zullen scheuren. Dat mag natuurlijk niet gebeuren, maar pfffff... ik voel me helemaal gebroken en ik vind het zo eng dat morgen dat laatste afscheid gaat komen. Heeft iemand misschien nog advies voor mij om dit zo vredig mogelijk te laten verlopen?

Was het maar mogelijk om een rustig iemand in te huren om de touwtjes voor mij in handen te nemen als de emoties mij teveel worden... |(
Laatst bijgewerkt door vikki op 08-03-17 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:03

Ik kan je niet helpen aan tips, maar ik moest even reageren... Ik wil je namelijk heel veel succes en sterkte wensen morgen :(:)
Nooit leuk zulke dingen, maar het is een hele eerlijke beslissing.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Morgen afscheid nemen van mijn lieve arabierenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:06

Ohnee een boktpaard van het eerste uur.... Veel sterkte xx

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:17

Dank jullie wel... op momenten zoals deze is ze lastig dat ze zo ver weg staat. Bij haar zoon op stal zou ik -tig mensen om hulp kunnen vragen als de nood aan de man zou zijn, maar in de plaats waar Scaal naartoe is verhuisd voor haar pensioen ken ik helaas niet echt iemand. Het is zoveel zwaarder dan ik ooit had kunnen denken...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:21

oh lieverd toch...

Wat zou ik je een dikke knuffel will en geven en zeggen dat alles wel goed komt.

Mijn tip zou zijn: laat het komen zoals het komt. Probeer wat te slapen, sta op tijd op. Je weet dat er geen andere keuze is, en als jij dat weet, weet zij dat ook.

Op 'het moment' zie je vaak dat je zo bezig bent met haar, met alles, dat je op dat moment redelijk rustig kunt blijven.

Als je er doorheen zit en de emoties worden de baas; dat is prima. Degenen die haar inslapen weten heel goed hoe zij haar en jou kunnen ondersteunen.

Misschien is het handig een vriend of vriendin erbij te hebben, of minimaal iemand die je kunt bellen.

Heel veel sterkte... ik wens je voor morgen iets dat eigenlijk heel verschrikkelijk is- een heel mooi afscheid van een hele mooie tijd.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:23

Heel veel sterkte, iedereen vind het denk ik op een andere manier prettig, zelf heb ik het zo snel mogelijk het liefst.
Vind het wel prettig als ze eerst zoveel verdoving krijgen zodat ze al liggen, net als voor een castratie zeg maar. Vaak wacht de veearts dan op jouw teken dat het kan, dit wil ik het liefst zo kort mogelijk hebben maar misschien heb jij dat liever langer om er nog bij te zitten. Spreek dit van te voren af met je veearts, sommige verdoven wel eerst maar geven de definitieve spuit als ze nog staan dat vind ik niet fijn.
Altijd een moeilijke beslissing maar pijn is ook niets he, heel veel sterkte morgen.

Mocht je in de buurt van mij staan met haar, stuur dan maar een pb wil ik eventueel wel helpen

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:32

Verdriet is niet negatief hè? Het laat alleen zien dat je veel om het dier geeft. Laat de emoties toe, dat gaat je helpen bij de verwerking.

Veel sterkte morgen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:33

Sterkte.

Ik heb zelf een paar weken geleden de keuze moeten maken om een pony op mijn werk in te laten slapen. Een 15 jarige, fris en fruitig...maar een peesblessure die weer verergerde.

Wat ik gedaan heb is de dag van te voren op youtube filmpjes opgezocht van een paar paarden die werden ingeslapen. Niet leuk, maar zo wist ik wel een beetje wat ik kon verwachten. Met dierenarts vervolgens ook eerst door gesproken wat hij ging doen, wat er kon gebeuren, nog voordat we bij de pony waren. Inslapen hebben we in de bak gedaan, zodat ze zacht zou liggen.

Het was de moeilijkste beslissing die ik in mijn carrière heb gemaakt, daarna was ik ook echt een paar dagen niet aanspreekbaar. Maar doordat ik wist wat er precies ging gebeuren had ik voor de pony wel de rust die nodig was. Zij is met de oortjes naar voren ingeslapen, een paar seconden stress op moment van vallen en dat was het. Een mooie dood.

Voor mij was het erg fijn dat een collega me kwam helpen/ geestelijk ondersteunen. Zou jij iemand mee kunnen brengen?
Denk er vast over na wat je wilt bewaren. Net na inslapen is het nog niet zo luguber een pluk manen af te knippen, een dag later ziet een dode pony er al wat minder fijn uit.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:34

Ik weet wat je voelt heb maandag ook mijn paard moeten laten inslapen en dacht het zelfde bel het af dit wil ik niet.
Zag er als een blok tegenop maar achteraf is het heel mooi gegaan.
Zorg dat ze eerst een narcose middel krijgt en laat haar zolang mogelijk staan. Zodra ze ligt en de definitieve spuit krijgt gaat het snel.
De tip die ik je kan geven neem de tijd rustig aan de dierenarts helpt je wel en neem afscheid denk eraan dat je het voor haar doet haar haar uit haar lijden.
Je bent sterker dan je denkt.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:38

Vik een hele dikke knuffel :(:) ;(
Wat een vreselijk moeilijk besluit, maar met zoveel liefde voor haar om haar pijn te besparen.

Heel veel sterkte morgen :(:)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:43

Wat verschrikkelijk voor je.. ontzettend veel sterkte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:44

vikki schreef:
Dank jullie wel... op momenten zoals deze is ze lastig dat ze zo ver weg staat. Bij haar zoon op stal zou ik -tig mensen om hulp kunnen vragen als de nood aan de man zou zijn, maar in de plaats waar Scaal naartoe is verhuisd voor haar pensioen ken ik helaas niet echt iemand. Het is zoveel zwaarder dan ik ooit had kunnen denken...

Waar staat ze??

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:45

Heel veel sterkte gewenst. Blijft altijd moeilijk...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 22:46

Ze staat in Drenthe.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:51

Heel veel sterkte morgen ik kan me heel goed voorstellen dat dit loodzwaar is. |( :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:54

Wil je heel veel sterkte wensen,moeilijke maar eerlijke keuze...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:58

Ik leef met je mee. Ik heb zelf in 2014 afscheid moeten nemen van mijn grote liefde na 21 jaar samen zijn. En dan het besef van die laatste dag... Heel zwaar...

Maar achteraf ook wel heel mooi. Ik heb heel bewust afscheid kunnen nemen en hij is heel rustig en waardig ingeslapen.

Ik hoop dat jij dat ook zo zal ervaren. Heel veel sterkte! Y;(

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:16

Ook ik van mijn kant kan alleen zeggen ontzettend veel sterkte. Het is en blijft een moeilijk iets. Praat met je paardje. Dan merk je dat het goed is....

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:20

Heel vreselijk veel sterkte!! Y;(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:30

Kan er helaas ook over mee praten. Ik was 5dgn van te voren compleet van slag. Dag zelf vond ik echt heftig alhoewel het goed is verlopen. Bekijk nog even of je stuk v staart wilt afknippen waar je later iets van kunt maken.
Iig sterkte!!!!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:31

Jeetje :( heel veel sterkte...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:52

Heel veel sterkte, het is moeilijk maar je hebt de juiste dappere beslissing genomen. Y;(

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:34

Je moet zelf sterk zijn, het is het laatste dat je voor je paard kunt doen.
Ik vind het laten inslapen van een paard redelijk 'technisch' - je kunt helpen om het zo aangenaam mogelijk te maken voor je paard. Overleg dat goed met je dierenarts, zodat je weet wat je kunt verwachten en wat je kunt doen. Het helpt ook om je emoties wat onder controle te houden. Als je paard valt kun je je tranen wel de vrije loop laten, dan merken ze er toch niets meer van. Sterkte!

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:49

Wat een dapper besluit...
Toen ik mijn paardje liet inslapen was het eigenlijk voorbij voor ik het goed en wel in de gaten had.
Ik heb hem uit de wei gehaald toen de veearts er was...heb hem een knuffel gegeven en gezegd dat ik van hem hield.
Toen liepen we samen naar de veearts en die gaf hem zijn eerste spuit..toen was ie direct al redelijk van de wereld..het vallen is niet leuk maar dan is het ook heel gauw gebeurd..ik zag het ergste op tegen het vallen maar dat is me toch meegevallen..
Tussen uit de wei halen en dood zat nog geen 10 minuten...
Ik had me van te voren zo druk gemaakt over het inslapen dat toen de veearts me vertelde dat zijn hart niet meer klopte ik in tranen uitbarstte van gek genoeg opluchting......
het ging zo snel, zo rustig, en zo waardig.....
Ik wil je heel veel sterkte wensen en laat het gebeuren..probeer kalm te zijn op het moment dat ze nog staat maar wat je ook doet ..je doet het uit liefde dus dan is het altijd goed :(:)

ps.. waar in drenthe staat ze?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 06:31

Heel veel sterkte vandaag Vik!! :(:)
Dappere beslissing! :*