Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Je weet dat bute niet bepaald gezond is voor het lijf op langere termijn?
Second opinion gedaan? Rug gecheckt?
petitparis schreef:je hebt ook in vloeibare vorm, eigenlijk bedoeld voor IV toedoening. Maar ik krijg sit bij mijn DA omdat 1 zakje eigenlijk te veel is voor mijn paard en ik met de vloeibare versie makkelijker kan doseren en afbouwen (en in de mond spuiten als ze het niet wil eten door de bittere smaak)
Jes schreef:Je kunt ook Previcox proberen ipv bute, geen nadelige gevolgen voor de maag, en een pilletje per dag in een stukje appel drukken. Het is goedkoper dan bute (de honden vorm dan, dus een pilletje, tegenwoordig bestaat het ook in paarden vorm, zelfde hoeveelheid bestanddelen maar een stuk duurder).
Hier heeft het bij kreupelheden goed geholpen (hoefzweer etc).
Jes schreef:Je kunt ook Previcox proberen ipv bute, geen nadelige gevolgen voor de maag, en een pilletje per dag in een stukje appel drukken. Het is goedkoper dan bute (de honden vorm dan, dus een pilletje, tegenwoordig bestaat het ook in paarden vorm, zelfde hoeveelheid bestanddelen maar een stuk duurder).
VanHuisUit schreef:Wat ontzettend naar...
Heb je anders duivelsklauw geprobeerd? Werkt bijzonder pijnstillend ook als je niet precies weet waar 'het' vandaan komt... is homeopathisch, wie niet waagt die niet wint. Stel bute afbouwen duivelsklauw opbouwen?
Is ook nog ontstekingsremmend...
https://www.paardendrogist.nl/product/n ... 104/25369/
Heb het jaren geleden gebruikt bij paard met hardnekkig hoefprobleem.
Sterkte ermee.
sweetheart schreef:Jes schreef:Je kunt ook Previcox proberen ipv bute, geen nadelige gevolgen voor de maag, en een pilletje per dag in een stukje appel drukken. Het is goedkoper dan bute (de honden vorm dan, dus een pilletje, tegenwoordig bestaat het ook in paarden vorm, zelfde hoeveelheid bestanddelen maar een stuk duurder).
Ook previcox kan maagzweren veroorzaken. Een pilletje van de hond gaat ook niet overeenkomen met een goede dosering voor het paard. Inderdaad even met de DA overleggen. Ik weet niet of danilon verkrijgbaar is In nederland, dat is ook bute, maar ietsje veiliger. Nog steeds risico's, maar ietsje minder dan gewoon buut.
koetjeboe schreef:Vanmorgen uit de stal liep ze ondanks de bute weer kreupel.
Dat de duivelsklauw niet werkt vind ik ook niet verwonderlijk. Ze is echt wel behoorlijk (stok) kreupel.
koetjeboe schreef:sneeuwpop schreef:Die van mij reageerde niet op bute, maar wel op wietolie. Dit is "gewoon" in de natuurwinkel te koop.
Tenminste de cbd olie wel te verstaan.
en wat mankeerde je paard. En hoeveel gaf je dan
Mizora schreef:Je kunt buut bij abler kopen, gemakkelijk samen te bestellen met de omeprazol.
http://www.abler.com/anti-inflammatory/abbutazone