Ervaringen essentiële oliën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caaatje

Ervaringen essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 20:28

Hallo Bokkers,
Ik ben nu sinds kort begonnen aan een opleiding voor paardenmassage en hier wordt gebruik gemaakt van essentiële oliën. Meer specifiek die van young living voor de kenners. Nu was mijn vraag of er hier nog bokkers zijn die daar positieve/negatieve ervaringen mee hebben. Bij zichzelf, paard, hond,... Ik ben het nu rustig zelf aan het uitproberen en heb al een paar hele leuke en verrassende resultaten gezien dus mijn curiositeit was geprikkeld.
Als iemand een vraag heeft zal.ik deze zo goed mogelijk.beantwoorden maar ik weet nog láng niet alles :)
Ik zou zeggen, brand los!

Als dit verkeerd staat, sorry!

Puchje

Re: Ervaringen essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:31

Ik gebruik ze alleen als vliegenspray en ik meng ze door onze aloe vera als ik de huid behandel.
(Forever Living Products' etherische olien, voor de kenners ;) )

Ervaringen zijn wel super goed!
(Pas overigens op met het maken van claims, dat een olie helpt of werkt ergens tegen, dat kan je een lelijke boete opleveren van een getal met 3 nullen...)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 09:47

Ja ik ken de producten van Forever :) ook heel fijn ja.
Nee de oliën ondersteunen zeg wij en dat is ook echt zo. Ik gebruik ze ter ondersteuning van massages etc. Maar daar moeten we inderdaad mee oppassen met wat we zeggen :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:45

Ja ik!!!!!
Young living ook. De beste in mijn ogen vanwege de puurheid.

Ik gebruik het binnen mijn energetische behandelingen.

Maar ook tijdens alledaags gebruik. Van inwendige reinigingskuurtjes tot rotstraal, dik been, verdikte lymfeklieren, rust brengen, spieren inderdaad, hooi spay, vliegenspray En gewoon lekker proberen met van alles.

Heeeeeel belangrijk is, omdat het zo sterk is, gebruik heel weinig!!! Het is niet zoals bij mensen. Paarden zijn hele gevoelige dieren (wel bekend) dus je hebt minder nodig dan je bij jezelf zou gebruiken. Daarom moet je Raindrop nooit bij paarden doen! Veel en veel te zwaar en te heftig. Overloading. Pas daarmee op.

Dus zonder gevaar is het niet, maar als je voorzichtig bent dan is het echt onwijs gaaf!!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:09

*Hijs, hijs* :+

Ik ben mezelf flink aan het inlezen over essentiële oliën. Mijn pony's mankeren niks, maar ik vind het leuk om ze een beetje te verwennen voor na een training, tijdens een bekapping of gewoon in de wei. Alvast wat geprobeerd met een proefflesje lavendel van Young Living en daar genoten ze van.

Nu ben ik op zoek naar een fijn, biologisch en uiteraard puur merk. Liefs niet uit Amerika, dus geen Young Living of DoTerra. Ik steun liever een wat kleinere onderneming. Iemand tips of ervaringen met dergelijke merken?

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:14

Ik ben zelf al zo'n 10 jaar bezig met essentiele olieën , fantastische resultaten mee bereikt !

Zelf gebruik ik alleen de olieën van CHI , dat zijn de meest zuivere en pure

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:49

Young living, vanwege de seed to seal principes.

Je hebt al een topper in huis! Lekker mee aan de slag gaan. Veel plezier!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 14:29

Iets zegt me dat je beter ver uit de buurt van die young living en soortgelijken moet blijven:

http://www.absoluteyogaacademy.com/esse ... id-scheme/

If you are one of such people, here is a point-form summary of some of the stuff you need to know about Young Living:

The company itself is legit and it sells actual essential oil products

To become a distributor, you will have to invest between $45 and $160 on a Starter kit (flat $199.75 if you’re in Canada)

After purchasing a starter kit, you will have to purchase an Essential Rewards (ER) kit

You will have to order products every month to remain part of this ER

They operate a Multi-Level Marketing (MLM) business model

It is possible to make money with this company but like most MLMs, it is highly improbable. 95% of the people who join fail to make any money

http://www.kidnurse.org/house-of-cards- ... marketing/

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:00

Sonja89 schreef:
Nu ben ik op zoek naar een fijn, biologisch en uiteraard puur merk. Liefs niet uit Amerika, dus geen Young Living of DoTerra. Ik steun liever een wat kleinere onderneming. Iemand tips of ervaringen met dergelijke merken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 15:02

Het ruikt lekker en daar moet je het bij laten. Ik heb het vaak toegepast zien worden als vervanging van een dierenarts en altijd was het dier het kind van de rekening.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:55

Jammer dat het nu zo negatief wordt ingestoken.
Je moet niets! Je bent altijd overal zelf bij.

En dat het als vervanging van dierenarts wordt gebruikt; questie van je verstand gebruiken. Daar ben je ook zelf bij!

Ik gebruik het als vervanging van middeltjes die je normaal in de ruitersportzaak koop (koelinggel, kruiden, smeerseltjes etc.).

En als je het niet prettig vindt, dan moet je het niet doen. Simpel; vrijheid blijheid.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:02

Weet iemand waar je losse flesjes kan kopen? Ik ben wel geïnteresseerd, maar wil heel vrijblijvend enkele oliën kopen om bijv. vliegensprays mee te maken. En dan wel van de betere merken natuurlijk.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 18:15

Sonja89 schreef:
Sonja89 schreef:

Op YT staan heel veel filmpjes over kleinere ondernemingen vergeleken met de grotere :) misschien vind je daar iets tussen? Bv Eden's Garden, is dan wel niet organisch dacht ik maar this maar net waar jij naar kijkt :)

Ik ben het eens met mijn gezond verstand. De olietjes kunnen ondersteunen en lekker verwennen, helpen bij massages etc maar als er iets zal de DA de eerste zijn die hier op de stoep staat :) gebruik van essentiële oliën betekent gelukkig niet dat direct al je gezond verstand de deur uit moet :)

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:35

Ohh, leuk, ik gebruik het eigenlijk alleen voor mezelf.
Maar inderdaad bij honden en paarden kan het natuurlijk ook.

Welke olie gebruiken jullie, als draagolie?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:39

Tazzey schreef:
Het ruikt lekker en daar moet je het bij laten. Ik heb het vaak toegepast zien worden als vervanging van een dierenarts en altijd was het dier het kind van de rekening.

Precies. Categorie kwakzalverij waar vooral één bepaald bedrijf beter van wordt, maar vooral niet je paard.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:52

Arabesk schreef:
Precies. Categorie kwakzalverij waar vooral één bepaald bedrijf beter van wordt, maar vooral niet je paard.

Ik ben echt een nuchter persoon, maar mijn paardjes genieten toch van lavendelgeur tijdens een bekapping en staan er dan heerlijk ontspannen bij, terwijl ze anders graag voor draak spelen.

Maar ben het zeker eens dat het geen vervanging van een arts of medische behandeling moet zijn, dat gaat 10 stappen te ver.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:57

Etherische oliën zijn fijn, maar heb er zelf te kort kennis van om er wat goeds mee te kunnen doen. Ik kom niet veel verder dan een beetje lavendel bij brandwonden of voor nachtrust, soms een beetje roos hydrolaat bij vieze ogen.
Oliën kan je echt niet allemaal veilig gebruiken. Veel zijn snel toxische bij huidcontact of oraal.

Als je er wat mee wil, laat je dan informeren door een goede therapeut!

Essentiële oliën bestaan niet. Dat is een gigantische vertaal blunder.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:14

Arabesk schreef:
Tazzey schreef:

Niet helemaal mee eens. Ik gebruik bij het ontsporende paard wel eens de lavendel uitwendig. Hij laat dan gelukkig zijn kudde genoten heel. Ben ik niet thuis zijn de andere de l*l. Of hij trekt de planken van het hek. Parkeert zichzelf over het toegangshek, etc. Gelukkig heeft de dierenarts de oorzaak van dit gedrag gevonden maar ben tot hij helemaal oke is wel heel blij met het flesje. Ik las ergens dat jeneverbes zou helpen bij stress met oud en nieuw. Ik heb het getest. Mijn kudde was beduidend rustiger als andere jaren, zelfs de jonge dieren en nieuwe dieren terwijl de wind het land op stond en ik nog regelmatig vuurwerk resten vind met mesten.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:28

Ik gebruik de olietjes van YL voor mezelf. Of het echt de olie is die werkt of dat het placebo effect gewoon fantastisch werkt bij mij, ik weet het niet, maar ik ben er blij mee. Bij YL hoef je trouwens nergens lid van te worden he, of een starterkit ofzo aan te schaffen. Je kunt alles los bestellen en al die promotie dingen die eerder genoemd worden zijn vrijblijvend. En anders kun je bestellen via een distributeur, kijk bijvoorbeeld even op de fb pagina van Oil With Love. Ik heb ook eerst een paar flesjes los besteld en een paar producten gemaakt in de Make&Take, voordat ik een starterkit kocht.

Ik ben bij de dieren nog een beetje huiverig/sceptisch. Ik wil er eerst zelf mee bekend raken voor ik dat probeer.

Cococo, wat ik voor draagolie gebruik hangt af van het doel. Voor rollerflesjes tegen hoofdpijn ofzo pak ik vaak amandel, maar die is wel vet. Als je minder vettig wil zoals voor een huidolie bijv kun je beter jojoba of druivenpit pakken. Voor in mijn haar pak ik argan. Maar je kunt ook lippenbalsem maken of deodorant, dan ga je aan de gang met bijenwas en/of kokosolie bijvoorbeeld. Doodgewone olijfolie kan ook, als je het vettige ok vindt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:11

'bij mijn paard zag ik dat' dat is een waarneming N = 1. Niet echt statistisch betrouwbaar, maar eerder waarschijnlijk een geval 'klacht was zonder dat ook wel overgegaan'

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:20

Is dat zo? Hoe kun jij dat zo met zekerheid zeggen? Is het statistisch bewezen dat het kwakzalverij is?

Er zijn nog zoveel dingen te onderzoeken, gelukkig maar anders konden de onderzoekers wel een andere carrière gaan beginnen, maar betekend dat meteen dat het onzin is tot het tegendeel bewezen is? Of kun je er niets nuttigs over zeggen tot er onderzoek naar gedaan is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:26

lailapri schreef:
Is dat zo? Hoe kun jij dat zo met zekerheid zeggen? Is het statistisch bewezen dat het kwakzalverij is?

Er zijn nog zoveel dingen te onderzoeken, gelukkig maar anders konden de onderzoekers wel een andere carrière gaan beginnen, maar betekend dat meteen dat het onzin is tot het tegendeel bewezen is? Of kun je er niets nuttigs over zeggen tot er onderzoek naar gedaan is.

Ja, want er is nooit enige werking aangetoond. Zelfs de antibacteriële werking valt heel erg tegen als je het naast dettol en betadine legt.

http://www.kwakzalverij.nl/behandelwijz ... atherapie/

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:38

Knap dat ze geen werking kunnen aantonen maar wel een bijwerking, lijkt me toch ook een reactie van het lichaam op de stof. Of valt dit ook onder toeval, was er anders ook wel gekomen en placebo effect?

Ach de geur van lavendel geeft mijn paard rust, een goede poetsbeurt of gewoon aandacht ook wel maar ben ik weg ontspoort hij alsnog, met gebruik van de olie (1 druppel op hand kort over borst wrijven) gebeurt het niet.

Maar goed verder doe ik weinig met oliën, ben me nu aan het verdiepen in andere dingen als ziektes en DNA en alternatief genezen. Mijn leraar schijnt hele mooie resultaten hebben bereikt bij ziektes als ms, maar goed dat had anders natuurlijk ook wel gewoon over gegaan.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:59

Arabesk, het boeit niet dat niks is aangetoond over de werking; er worden geen claims gedaan en wordt niet als vervanging gebruikt van 'iets veterinairs'.

*knip*

Allegra, mocht je informatie willen weten over iets specifieks bij dieren. Ik kan je wellicht helpen via pb of doorverwijzen mocht het nodig zijn.

Ik gebruik vaak biologische Cocos olie.
Laatst bijgewerkt door Angela op 19-04-17 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: deel bericht verwijderd

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:04

Roos_M schreef:
Ik gebruik vaak biologische Cocos olie.

Als dragende olie?