Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
misskiry schreef:pol1 schreef:Mijn paard heeft dit ook al jaren.. Alles gecheckt!! Heeft een prolite singel..Doet het met elke singel, elk zadel. Ook wel weer zo weg als ze aan de gang is..
Bizar hè? Maar de prolite singel maakt niet veel anders dus aan dr reactie? Klopt zodra je wat stapt etc is het weg
misskiry schreef:tylando schreef:Ik heb een fairfax wel duur maar er zijn nu goedkopere versies van.. deze geeft ruimte tussen singel en voorbeen.. Mijn pony loopt veel ruimer nu.
Ja deze had ik gezien. Mooie singel maar om te proberen iets te duur. Zal is kijken na een soort gelijke dank je wel
ellepel schreef:als het te krap om de schouders valt of te ver naar voren ligt kan dat ook een verkorte gang hebben, omdat de schouders niet vrijuit kunnen bewegen.
zou dus zeker nog eens goed naar de ligging van het zadel kijken,kan zijn dat het na enkele passen wat naar achter glijd en wel goed ligt
Jetta schreef:Masseer je de singelplek wel eens voor je je paard opzadelt? Na de eerste singeling de voorbenen naar voren strekken, even stappen aan de hand, aansingelen, voorbenen strekken en opstappen. Kan helpen bij gevoelige dieren. Mijn paard reageert heel
slecht op een elastische singel. Hij heeft een breed model leren anatomisch gevormde singel voor het dressuurzadel, die gebruiken we ook vaak voor de longeersingel. Voor het westernzadel gebruik ik een stevige singel van wolvilt. En inderdaad belangrijk: past het zadel goed, ligt het op de juiste plek, is de schouder vrij?