Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Azmay schreef:Als een paard echt een slechte conditie heeft en zelden gereden word bouw ik heel langzaam op om het lichaam de tijd te geven weer de juiste spieren te kweken. Eerst een kwartier stappen en dan na een paar keer een minuut draven erbij etc.
Meteen een stevige buitenrit zou ik niet durven.
lizy29 schreef:Naast het feit of je paard het aankan zou ik sowieso mijn paard niet zo maar meegeven met iemand die schijnbaar zo over jouw mening heenloopt alleen maar zodat zij met z'n drieën kunnen rijden.
voordat ik half bokt over me heen krijg silvericathy schreef:lizy29 schreef:Naast het feit of je paard het aankan zou ik sowieso mijn paard niet zo maar meegeven met iemand die schijnbaar zo over jouw mening heenloopt alleen maar zodat zij met z'n drieën kunnen rijden.
dit klopt inderdaad wel... vorig week ging ik een weekendje weg en ik wilde eigenlijk ook niet dat ze gereden werd.... maar ze liep inderdaad gewoon over mijn mening heen. ik ben toen eerst boos moeten worden voordat er naar me geluisterd werd. ik heb haar daarop aangesproken, dat het mijn paard is en ik bepaal. Dacht dat het in orde was.
maar nu krijg ik inderdaad ook weer teruggekoppeld dat beweging juist goed is, zodat ze ook niet stijf wordt, goed haar spieren kan trainen etc etc...
ze heeft het ook de hele tijd over doorrijden van mijn paard omdat ze nog zo jong is.
maar ik als beetje onzekere ruiter kan er in mijn eentje mee naar buiten zonder problemen... en dat was ook mijn hoofddoel.
ik ga haar proberen om vandaag maar weer duidelijk te maken dat het mijn paard is.
en even heel extreem gezegd: als ik haar een hele maand in de weide wil laten staan, dat dit dan mijn keuze is en dat ze die maar te accepteren heeft.
Uiteraard zal ik dit niet doenvoordat ik half bokt over me heen krijg

silvericathy schreef:Beste TS, hoezo gaat ze hiermee akkoord? Er valt voor haar niets mee akkoord te gaan. Je hoeft niet eens uit te leggen dat het jouw paard is, dat weet ze echt wel.heb haar vandaag nog even duidelijk gemaakt dat mijn paard morgen niet gereden gaat worden. daar ging ze gelukkig wel mee akkoord.