suikermeisje schreef:Je kunt ook aankijken hoe hij zich gedraagt.maar ik het voorjaar beginnen vaak de hormonen op te spelen en dat wil je niet bij een merrie hebben staan.
Het is eerder hoe mijn merrie zich gedraagt. Zodra ze een ruin ziet wordt ze acuut knetterhengstig (behalve als het een IJslander is, die heeft ze namelijk al
). Ik heb er ook al wel eens commentaar op gehad
Maar ze heeft ook 1 heel groot voordeel en dat is dat het een toppe merrie is qua opvoeden. Ze heeft zelf 16 veulens gehad en talloze andere veulens helpen opvoeden. Dat kan ze goed, ze ontleent daar status aan in de groep en ik wil graag zowel haar nog 1 keer een projectje geven alsook voor het veulen voor een goede pleegmoeder zorgen. En zelf heb ik er ook profijt van dat het veulen dan goed wordt opgevoed.
Eigenlijk wou ik dat het niet nodig was maar mijn merrie wordt dit jaar 27 en ik heb niet de illusie dat ze het eeuwige leven heeft. Als zij wegvalt komt mijn ruin alleen te staan. Daarom heb ik 'r ook. En ik zou het dus voor mij, voor mijn merrie en voor het veulen een goede oplossing vinden zo. Als zij 'm kon opvoeden. Maar dat is het enige wat ze er mee moet doen, hij moet niet haar toyboy worden.