Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en de olie zorgt ervoor dat hij perfect op gewicht blijft, genoeg energie heeft voor het werk en toch stiekem beetje bij beetje aan het afvallen is(iets met hij was wat aan de forse kant
) maringe schreef:Dieseltje09: waar haal jij de maisolie.
Ik had zitten denken aan de omega olie van EJ, daar zou ik ruim een maand mee kunnen doen 15- 30 ml per dag dat is tenminste het advies
) is leuk als extra voor een glanzende vacht niet als energiebron!(athans niet in de hoeveelheden die je moet voeren als energiebron, maar ik zou zeker aanraden daarvoor de infor uit de link te lezen!
1.30 voor een fles bij de lidl/dirk/AH etc Overigens moet er bij zeggen dat ik juist voor de Maisolie ben gegaan omdat mijn paard wat gevoelig is voor maagklachten. Voor een betere verhouding omega 3-6 is sojaolie een hele fijne, kost nog zelfs iets minder. Soja olie wordt in de supermarkt verkocht als slaolie trouwens! maringe schreef:Dieseltje09: dank je wel voor de info. ik ga je link lezen.
Op voervergelijk wordt namelijk verteld om op te passen met maisolie, omdat de verhoudingen 3-6-9 niet helemaal in verhouding zijn voor een paard, maar in iedere geval bedankt zover en ga me verder verdiepen.
maringe schreef:dingogirl: Toen ik mijn Haf kreeg toen was ze enorm vet. In overleg met dierenarts ben ik terug gegaan naar deze hoeveelheid hooi. Ook heb ik heel grof hooi wat uitgebloeid is. 5 kg is een groene kruiwagen vol (gewogen). Ze heeft stro als stal bedekking dus kan onbeperkt eten als ze wil.
maringe schreef:Via PB heb ik een goede tip gehad die nog niet is vernoemd, nl de vacht. Ze staat zonder deken en heeft een dikke vacht, mogelijk kan ze haar hitte niet kwijt, dus ik ga haar gedeeltelijk scheren, om te kijken of ik dan verschil merk.