), en daarnaast ook een harde opgeblazen buik (inclusief natte scheten, bah
) Hebben bokkers tips om dit eventueel toch wat beter te krijgen?
Uiteraard zal iedereen gelijk roepen: ruwvoer: voordroog vervangen door hooi, maar ik sta een beetje tegen de muur om daar wijzigingen in aan te brengen. Ik heb al andere baaltjes geprobeerd, zonder resultaat. Ze krijgt onbeperkt voordroog. Hooi zou het waarschijnlijk een stuk beter maken, maar ze mag niet meer op hooi ivm RAO (stofallergie/ luchtwegproblemen). Ook zou het misschien beter zijn als ze beperkt op ruwvoer zou komen, maar dat zorgt voor veel stress en onrust, waar ik ook niet echt op zit te wachten....
Qua bix krijgt ze niet veel (wat Safe & Sound muesli en een handje structuur mueslis van Subli) en een beetje magnesium.
Ik gok dat het de vertering van het ruwvoer is wat wat problemen geeft. Daarnaast drinkt ze best veel, wat ook een grote reden is waarschijnlijk. Vandaag heeft ze in 24 uur een hele speciekuip leeg gedronken.
Ik geef zo af en toe een kuurtje psyllium voor de afvoer van eventueel zand.
Maar misschien dat er nog wat andere tips zijn die de boel eventueel tot rust kan laten komen, haar kunnen afhelpen van die natte mest en opgeblazen harde buik, ipv ruwvoer verandering?
Mijn Welsh krijgt het nu sinds een maand, om dezelfde reden die jij aangeeft. Van gras naar voordroog en alles is een vieze bende. Ik ben eerst de balancer gaan voeren en daarnaast nog voordroog. Dit gaf wel verbetering, maar niet voldoende. Nu ben ik toch overgestapt op hooi en nu is de mest goed. Vorig jaar kreeg ze ook hooi, maar bleef de mest dun.