Vitalbix Active+

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Vitalbix Active+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 11:13

Hoi!

Op de website van vitalbix stond dat er een nieuw voer was, de Active+

Zijn er mensen die dit al voeren en hoe bevalt dit? Merk je echt dat het meer energie geeft?

Ik heb in principe nog geen plannen om over te stappen, hij doet het goed op zijn huidige voer, maar het voer maakt me wel nieuwsgierig (spreekt me aan) en zou graag ervaringen lezen.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:31

Ik voer het nu sinds het op de markt is en ben er erg tevreden over! De pony kreeg eerst de Daily Complete maar sinds hij meer aan het werk is heeft hij daar niet genoeg aan. Met de Active+ heeft hij energie voor 10 zonder heet/vervelend te zijn. Hij vindt het ook erg lekker en zijn gevoelige maag reageert er goed op. Ik was al langer op zoek naar een brok/muesli waar weinig granen en suiker in zit maar wel genoeg energie. Ik heb ook wat andere merken geprobeerd maar nergens zo tevreden over als de Active+.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:40

Hier staan ook ervaringen van mensen die dit voeren [VS] Ervaringen met Vitalbix Daily Complete (uiteraard niet de eerste pagina's, omdat het voer toen nog niet bestond... ;) )

Ik voer het zelf ook, maar aangezien hij het niet echt smaakvol meer vind is dit wel de laatste zak...

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:34

Ik voer mijn paardje dit ook sinds kort! Nu net 3 weken achter de rug waar mee ik haar oude voer heb gemengd met de Vitalbix Active, maar nu gaan we echt helemaal over. Hoop ontzettend dat het goed gaat aanslaan, want het is het eerste (en enige) 'gezonde' krachtvoer wat ze lust en wil eten, en ze heeft het wel echt nodig.

Ben benieuwd of hier inmiddels al weer meer ervaringen zijn? :)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:59

Ik voer het sinds het op de markt is. En ik ben heel tevreden over dit voer.
pony is fijn actief zonder druk te zijn. Glanst mooi en is in super conditie.
Ik voerde eerst pavo care4life. Ook zeer tevreden over maar 1 pony werd hier heel schichtig van.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:26

Ik heb bij een bestelling van Vitalbix in de webshop een proefzakje van de Active+ gekregen. En hoewel ik er niet van sta te juichen dat er zonnebloemolie in zit ga ik nu toch een zak bestellen. Om naast de Vitalbix aan mijn merrie te voeren. Ze krijgt dan dus 2 keer per dag een handje. Van de Vitalbix hoeft zij maar zo weinig te hebben dat haar bak zo leeg is. Als er nu een muesli is die geschikt voor haar is (ze is al op leeftijd waardoor ze de neiging heeft om in te vallen, en ze heeft PPID) dan wil ik haar dat er wel bij geven. Mijn pony heeft hard gewerkt in haar leven en nu ze met pensioen is vind ik dat ze wel gewoon bij haar gewone voer iets voor de lekker mag hebben. Als bakvulling dus, zodat ze tegelijk klaar is met eten met mijn ruin.

Ik wil het dus voornamelijk gaan voeren omdat ze het lekker vindt :P :') :') Maar kwaad kan het niet, terwijl ik bij andere muesli's zo mijn twijfels heb.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:33

Ik voer het sinds een maand aan mijn menpony omdat hij wat meer aan het werk is. Hij vind het erg smakelijk en tot nog toe lijkt het voldoende. Ik voer maar 100 gram van de vital +. Kan altijd nog omhoog.
Nu ben ik wel groot vitalbix fan, alles staat op de daily complete enook de nutrimash wordt hier aan sommige bijgevoerd.

Dennis

Re: Vitalbix Active+

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:02

Ik lees ook even mee.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:15

Hier ook vitalbix fan. Net 3 minuten geleden de dpd man gedag gezegd. Grote doos gebracht met luzerne, daily vitamine brokjes, nieuwe fles olie en 2 probeer zakjes active+

Misschien ga ik de daily brokjes straks mengen met de active+. Half/half dan voeren. Maar eerst de zak subli dieetmix opmaken :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:26

Ik lees ook mee.
Hier geef ik nu speedibeet voor de poeders, maar meneer heeft besloten dat hij het zat is volgens mij, ik ben nog niet eens door de eerste zak heen. :x

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:03

ik heb de proefzakjes in huis gekregen en al gegeven. Ik ga volgende week bestellen, ben benieuwd! doe de vitalbix active voor mijn sportmerrie en de daily voor mijn 2 jarige pre ruin icm met lucerne erbij. Ik moet het helaas ook bestellen omdat het bij mij in de buurt niet te verkrijgen is. Maar franco verzending vanaf €55,- en daar zit ik ruim overheen voor een maand!

Ik voer nu de metazoa maar ben erachter gekomen dat er onwijs veel ijzer in zit!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:40

Ik heb informatie aangevraagd bij Vitalbix maar helaas geen reactie. Duurt t altijd lang?

Ik ben heb nu Equimagic gehaald... ziet er mooi uit, paard eet het graag.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:47

Ik voer het nu een korte tijd en tot nu toe erg tevreden! Ik geef het vooral omdat hij anders zijn DC niet eet, dus mix dat nu met 2 handjes muesli per keer. Hij heeft nu ook wat meer in zijn bak en het smaakt hem ook lekker! Kwa energie merk ik geen verschil omdat ik de DC een beetje minder ivm de muesli

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:14

Sinds januari krijgt mijn merrie Vitalbix Daily Complete gemengd met de Active+. Zodanig dat ze van de daily complete de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnen krijgt. In de Active+ zit namelijk 24% dc.
We zijn hiermee omgeschakeld van een krappe kilo basisbrok per dag naar ong 800 gram Vitalbix per dag (dc en active+ samen).
Het meest opmerkelijke vind ik dat ze een stuk minder opgefokt/heftig reageert, maar alsnog gewoon actief is in het werk. Ze is nu veel beter te bewerken en rustiger in haar hoofd. Ik kan er met rijden nu echt aan zitten. Voorheen kon ik dan wel eens een bommetje creeeren en vloeide spanning minder goed af. Nu kan ik been geven en reageert ze naar voor ipv opkroppen. Dat vind ik een heel positieve verandering. Ik denk dat dat te maken heeft met de langzaam vrij komende energie. Mijn paard is uit zichzelf al looplustig en werkwillig, snelle energie uit voer heeft ze dan ook niet zo nodig. Dat werkt mij alleen maar tegen. Verder krijgt ze drie keer per dag hooi van goede kwaliteit.
De eerste weken at ze de Vitalbix goed. Nu begint ze soms eerst hooi te eten als ze terug op stal komt en eet daarna alsnog de Vitalbix op.
Als er straks weer meer gras staat wil ik minderen met de active+.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:40

24% dc?

Positieve reactie Ansie!

Ik wacht nog steeds op een advies van Vitalbix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:48

Mijn paard krijgt per dag 400 gram Vitalbix, 3 eetlepels Nutrimash en een schepje Gluco Balance (de Nutrimash geef ik om de geur van de Gluco Balance wat te overstemmen en om het poeder goed te kunnen mengen).
Als hij heeft gewerkt krijgt hij 100 gram Active+, als gezonde beloning.

Hij zit enorm goed in zijn vel, zijn vacht glimt je tegemoet en zijn haar groeit goed. Hij vindt alle varianten voer ook erg lekker, ben dus super tevreden met de producten!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:49

Tinkels schreef:
24% dc?

Positieve reactie Ansie!

Ik wacht nog steeds op een advies van Vitalbix

De Active+ muesli bestaat voor 24% uit de daily complete brokjes.

Mijn merrie krijgt ongeveer 600 gram Active+ per dag (hierin zit dus 144 gr daily complete) en nog 200 gram daily complete brokjes per dag erbij.
Verdeeld over twee porties per dag (dus 300 gr active+ en 100 gr dc per voerbeurt). Dat is voldoende om even op te staan kauwen.

Ja ben er positief over. De stalhouder zei laatst wel dat hij mijn paard aan de slome kant vindt met buiten en binnen zetten. Maar ja, ze waren er een beetje aan gewend geraakt dat ze af en toe in passage naast hun liep.. Ik vind het dan eerlijk gezegd iets normaler gedrag dat ze gewoon rustig op haar gemakje mee loopt.. :D
Kreeg laatst nog een filmpje van een stalgenootje, ze was zich in de wei flink aan het uitsloven, dat was niet bepaald sloom te noemen :')
En zolang ze tijdens het werk gewoon actief aanpakt vind ik het zo prima, het (te) scherpe is eraf zeg maar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:09

Ansie, nog een dus.
Mijn pony ontploft op metazoa, meer als 50 gram was zelfmoord. :Y)
Geen voer werkte lekker, elke balancer was ook exploderen.
Toen vitalbix gaan geven, stond mijn altijd blije en vrolijke smurfje hersendood in de paddock en was in het geheel gewoon erg suffig en slaperig.
Toen steeds meer verlaagd, en op 75 gram was hij redelijk zichzelf, maar gewoon sloom en in het werk niet fijn.
Toen ben ik -ook mede na contact met vitalbix-, metazoa erbij gaan voeren tot hij wél weer zijn eigen ik was.
Nu krijgt hij 75 gram metazoa en 75 gram vitalbix, en dat gaat top.
Hij kan nu ook meer metazoa hebben zonder te exploderen.

Het enige nadeel is dat hij gevoelig is voor vitamine E tekort en ik denk ook magnesium.
Van de week weer getest, geen vitamine E en magnesium gegeven maar hij toonde veel spanning en wilde absoluut niet meer nageven.
En dat terwijl hij dat altijd uit zichzelf doet.
Ofwel dat is jammer, dat geef ik nu los door een klein hapje slobber met zijn biotine.
Maar na zoveel zoeken qua voer vind ik het mooi geweest, dit werkt gewoon fijn en eindelijk krijgt hij genoeg krachtvoer binnen.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 15:21

Zo zie je maar dat het bij ieder paard een kwestie van proberen en afstemmen is.

De voornaamste reden om over te stappen was dat de mijne ook wel wat mag afvallen (met name buikomvang) en daarnaast ben ik ook benieuwd of ze er profijt van heeft als de knutten er weer zijn. Ze heeft dan altijd jeuk, schuurt zich niet kapot, maar zou fijn zijn als ze minder last zou hebben.
Wat betreft buikomvang vind ik het moeilijk te zeggen, het lijkt er op dat ze er net ietsje minder opgeblazen uit ziet, ze oogt slanker, maar ben ook een tikje fanatieker gaan trainen dus dat zal ook effect hebben op haar figuur.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:45

Ik ben benieuwd of er inmiddels meer mensen hun paard geheel op de active+ hebben?
Ik heb mijn paard overgezet sinds twee weken.

Ik gaf hem 450 gram vitalbix daily complete, 600 gram Pavo daily plus, 340 gram nutrimash en daarnaast een emmer Pavo speedibeet met Pavo topsport erdoorheen ok aan te komen.

Ik ben nu overgestapt omdat ik eigenlijk van de daily plus af wil. Ook is het een heel gedoe zoveel verschillende soorten voer en de pulp ging er ook steed minder in. Hij is nu ook mooi op gewicht, maar zijn bespiering moet ik wel blijven ondersteunen.

Hij krijgt nu 1,8 kilo active+ muesli (twee Pavo overscheppen) en 340 gram nutrimash (om zijn vitamine E en magnesium door te mengen) gemengd met wiesencobs voor het volume.
Daarmee heb ik 3 voerbeurten gevuld.

Nu voeren wij vier keer daags dus heb nog 1 voerbeurt over. Ik voer hem nu nog even de daily plus op en daar meng ik momenteel 800 gram Pavo topsport doorheen.
Ik zoek eigenlijk nog naar iets wat ik hem deze voerbeurt kan geven.

Hoeveel active+ voeren jullie?
Ik zit te denken om op te hogen naar 2,1 kilo en dat over 3 voerbeurten verdelen. Ik weet alleen niet of dit zijn bespiering voldoende ondersteunt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 10:31

Waarom voer je de Pavo erbij? De Vitalbix + is een volledig voeder toch? Je hebt dan wel twee hele verschillende werelden te pakken op voergebied.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:34

In eerste instantie voor de spieropbouw. Die had hij nl wel nodig en bv lucerne los lust hij niet.
De zak is nu bijna leeg dus vandaar mijn plan om daarmee te stoppen en iets anders er voor in de plaats. Liefst de active+ muesli iets ophogen want dan kan ik het bij 1 voer houden.
Ik hoop alleen wel dat dat hem genoeg ondersteunt in zijn bespiering.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 12:40

Ik vind het helaas nog te duur in verhouding. Vooral ook de DC.

Als ze de prijzen eens aannemelijker maken.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:14

Ik ben nu iets goedkoper/gelijk uit.
Ik voerde DC, care for life, daily plus, nutrimash, speedibeet, topsport, olie en vitamine E en magnesium supplement.
Alles bij elkaar ook niet goedkoop en een hoop gedoe.
Nu met 1 soort voer en dan wiesencobs om een slobbertje van te maken ben ik makkelijker en qua geld niet duurder uit.

Maar wat ik zelf nog wel jammer vind is dat ik niet van de losse suplementen af kan. Vitamine E behoefte met name.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 13:38

Wellicht een voeder zoeken die een hoog aandeel aan vetten heeft.
Wil je graag natuurlijk voeren?
Ik voer momenteel Equimagic, geruim een jaar al. Hoog aandeel vetten en laag in zetmeel/suiker.
Zit een vitamine brokje aan toegevoegd en de dailyplus zal niet meer nodig zijn doordat het voer mega veel structuur heeft.
Wellicht nog een extra vit. E en magnesium supplement als je paard deze behoefte heeft.
Mijn paard doet het op 600/700 gram equimagic en 100 gram Oerbalans super goed. De zwaardere trainingen houdt hij met gemak vol, zit goed in de vacht, goed op gewicht en soepel in de spieren. Niet dat ik aandelen hierin heb hoor, maar het klinkt alsof je nogal zoekende bent naar een voer wat goed bij je dier past. Met zoveel soorten voer en poedertjes vraag ik me af of je nog weet welk poedertje echt helpt?

Succes in ieder geval!