Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
meisje2000 schreef:Ik zou hem laten nakijken door een dierenarts want zoals jij het verteld lijkt het me pijn. Hij doet het met poetsen longeren en rijden dus voor mijn idee is er iets mis. Wellicht met zijn rug dat daar iets vast zit. Wat voor blessure heeft hij gehad? Misschien dat hij daardoor anders is gaan lopen met als gevolg dat er een spier of zenuw beklemd zit of ie te dergelijks.
Mizora schreef:Is het ergens specifiek met borstelen wanneer hij begint te trappen? Bijvoorbeeld zijn rug, waar het zadel ligt, of juist op de singelplek? En doet hij ook zo als je zonder zadel longeert?
Hoeveel ruwvoer krijgt hij en wat krijgt aan voeding verder? Komt hij buiten, of staat hij 24/7 op stal?
Elisa2 schreef:Een uur is veel te weinig! gooi dat paard de hele dag naar buiten met soortgenoten en geef hem voldoende ruwvoer.
Zou me niets verbazen als hij maagzweren heeft.
Citaat:Nu kan hij maar 1/2 uur naar buiten per dag maar deze stal was het dichts bij die anderen was 1/2 uur rijden en deze maar 30 min ik woon in Amerika dus er zijn hier niet zo veel stallen maar ik ben gewoon Nederland
Daantjee12 schreef:Is er niet iemand op de stal met wat meer ervaring die je kan helpen? Krijg je les? Past het zadel nog goed? Heeft de dierenarts ook naar zijn rug gekeken?
friesam schreef:listiglistje schreef:Kerstvakantietopic?
Denk ik ook, schoppen en gaan liggen onder het rijden...groentesoep toch?
Donna89 schreef:Citaat:Nu kan hij maar 1/2 uur naar buiten per dag maar deze stal was het dichts bij die anderen was 1/2 uur rijden en deze maar 30 min ik woon in Amerika dus er zijn hier niet zo veel stallen maar ik ben gewoon Nederland
Huh? Ik snap het niet
En voor mij liever langer reizen en een gelukkig paard dan 1 dicht bij waar ik niks mee kan
joey2010 schreef:Ts het leest erg moeilik.
Het paard moet gewoon meer naar buiten. Waarom mogen ze niet langer buiten?
Wat krijgt hij aan voer en wat is zijn dagelijkse bezigheid?