Mijn merrie heeft altijd al wat problemen gehad rechtsachter. Verkorte stap en wat stijver, ... Maar deze zomer liep ze de sterren van het dak en met een goede warming up merkte je quasi niets...
Sinds 2weken loopt ze echter echt niet goed rechtsachter, ze mankt (zakt er niet door, maar trekt meer op het been). Ze laat haar rechterachterbeen ook veel in rust hangen en heeft moeite met haar linkerachterbeen lang omhoog te houden.
Dierenarts heeft buigproeven gedaan, niet heel slecht. Rechtsachter (en voor) wat minder. 10 dagen ontstekingsremmers en rust (op de wei). De osteo is dinsdag ook geweest, zat lichtjes vast in de rug maar alle blokkades gingen er snel uit.
Vandaag even aan de longe genomen om te kijken ... En ja hoor nog altijd goed mank rechtsachter ...

Nu vroeg ik me af welke optie in het best neem en wat de kostprijzen hiervoor zijn:
- eigen da of kliniek merelbeke
- uitdoven van het rechterachterbeen of foto's
Dierenarts stelde uitdoven voor. Ik bel morgen naar zowel merelbeke als de da om te overleggen, maar ik hoor graag wat bokt hierover denkt.
Het gaat om een 16jarige merrie, nu 3jaar van mij, daarvoor fokmerrie. Staat 24/7 buiten en krijgt provisoir glucohorse sinds een maand.
Ik ben behoorlijk ongerust

Bedankt!