Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cowgirl schreef:Ik vind die plank met ronde gaten wel mooi.
Ik moet namelijk iets nieuws in mijn bak. Nu heb ik al een aanbieding van betongaas maar viind dit ook wel mooi.
Maar krijgen ze daar wel alles mee eruit?
prada schreef:Even een update: ik heb twee bakken gekocht om te proberen. De bakken heb ik nu bij vier verschillende paarden geprobeerd en het bevalt goed. De verspilling is vele malen minder, ik voer nu zeker een derde minder. In eerste instantie schrok ik daar wel van omdat ik dacht dat ze wellicht niet uit de bak durfden te eten en daardoor minder aten. Maar ik heb dit even goed bekeken en ze eten er allemaal prima uit en het scheelt enorm in de hoeveelheid dat door de box gesmeerd wordt. Veel minder kuil dat op de mesthoop beland.
Nog een pluspunt is dat ik nog maar een keer per dag hoef te voeren. Als ik 's ochtends op stal kom hebben ze nog ruim in de bak liggen (zelfs bij de echte vreetzakken). Omdat ze wel overdag buiten lopen is het niet voor 24 uur maar het scheelt toch.
Dus al met al ben ik zeker tevreden!
Finn__ schreef:Ik heb de bak ook al een tijd staan, zeer tevreden over! Moet wel zeggen dat mijn jonge paard er af en toe mee aan de haal ging (hij is nog steeds heel en onbeschadigd) dus we hebben hem verzwaard zodat hij er bijna geen beweging meer in krijgt![]()
Ik vind het ook echt een hoop schelen in de verspilling van ruwvoer. Het ruwvoer vind ik nu niet meer terug in de stal, hij eet het netjes uit de bak. Voorheen strooide hij zijn eigen stal op met het kuil.
Edit; als je de bak niet bedrijfsmatig (dus zonder btw) kan aanschaffen kost hij €195
rainbow8 schreef:Finn__ schreef:Ik heb de bak ook al een tijd staan, zeer tevreden over! Moet wel zeggen dat mijn jonge paard er af en toe mee aan de haal ging (hij is nog steeds heel en onbeschadigd) dus we hebben hem verzwaard zodat hij er bijna geen beweging meer in krijgt![]()
Ik vind het ook echt een hoop schelen in de verspilling van ruwvoer. Het ruwvoer vind ik nu niet meer terug in de stal, hij eet het netjes uit de bak. Voorheen strooide hij zijn eigen stal op met het kuil.
Edit; als je de bak niet bedrijfsmatig (dus zonder btw) kan aanschaffen kost hij €195
Bedrijfsmatig moet je zonder btw rekenen.. Als particulier betaal je altijd btw, maar kan je dit nergens aftrekken bij de belastingdienst..