Hij heeft een deken op, en de vorige weken viel het niet zo op maar vandaag verschrok ik mij toch wel...
Heb de DA gelijk laten komen en ook zij vond hem wat getrokken staan in de flanken.
Hij eet overigens goed, is vrij alert, is misschien wat rustiger maar hij heeft ook een zware artrose knie.
Darmgeluiden waren goed. DA heeft mest mee ( die vond ze op het eerste zicht vrij grof, tandproblemen?) en een uitgebreid bloedonderzoek wordt gedaan.
Wat is er de laatste weken verandert? Ik week sinds enkele weken hun hooi omdat zijn vriend last heeft van stofallergie. Zeker in het begin aten ze dat niet zo goed. Zou dat nu een oorzaak kunnen zijn? Volgens mijn DA niet, maar ik lees toch op internet dat invallen in de flanken met ruwvoer te maken kan hebben.
Ik ga nu aan de andere partij hooi beginnen. Misschien dat ze dat toch liever hebben.
Voor de rest wacht ik de uitslagen even af...Ik ga nu niet vanalles en nog wat bijgeven...
Hij heeft in het verleden ook nooit echt tandproblemen gehad. Ik zie hem ook geen proppen maken, zijn eten eet hij keurig zonder te morsen, wortelen kauwt die gemakkelijk...
Ben toch erg ongerust, zeker omdat hij 26 is....
Wat ook nog verandert is ten opzichte van andere jaren, is dat ik de jaren ervoor in de winter gewikkeld hooi gaf.
Daarvoren viel hij ook wel altijd terug in de winter...
En ik heb ook de indruk dat zijn maatje ook wat in gewicht is terug gevallen, maar das zo een dikkerdje....

Kunnen ze van hooi dat niet voedzaam genoeg is terugvallen in de flanken? ( het is dit jaar erg laat gehooid omwille van de regen)

Op de site van Subli staat dat het vooral voor paarden met gebitsproblemen is, maar het is ook zeker niet verkeerd voor nog 'gezonde' paarden die gauw schraal worden/wat extra's nodig hebben. Succes!