Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
connie64 schreef:uhh ben even de naam kwijt maar ik neem op aanraden iedere keer een ander merk wormenkuur.
zijn weerstand is goed,heeft een aardig spekje en ziet er verder ok uit en gedraagt zich niet anders dan anders...
Dat spoelwormen niet normaal zijn bij een volwassen paard was mij ook duidelijk,vandaar dat ik deze post plaats mloui.
Absoluut 100% spoelwormen.

mrie schreef:De aanleg voor wormen ontstaat in de veulentijd. Veulens waarmee men het niet zo nauw neemt met het ontwormen blijven meer vatbaar. Heel vervelend want dat veranderd later niet meer. Zodoende zijn er paarden die altijd weer een wormbesmetting hebben en paarden die nooit last heeft van wormen.
Blijkbaar en jammer genoeg heb jij er een die van de besmettingen is.
Ik heb niet echt een kant en klare oplossing maar misschien wel een tip. Ik was laatst bij iemand die allerlei biologisch voer en suplementen verkoopt. Daar zag ik een middel tegen wormen. Het doodde niet de wormen maar was een kruid wat wormbesmettingen zou voorkomen. Ik weet natuurlijk niet of het werkt maar het kan zinvol zijn je er in te verdiepen. Het was van het merk bioron...
connie64 schreef:sorry geerke,ik ga er dus WEL vanuit dat mijn da er verstand van heeft.
Paard heeft nu laatste keer een overdosis gehad op 75 kilo dit is niet niet niks maar bijna een 5e deel te veel dus dat zit wel snor.
Ook heeft hij zoals eerder vermeld verschillende merken gehad en ook wel kuren voor hem alleen dus een van 800 kilo (dit was 6 weken geleden)
nu 3 weken geleden op 75 kilo teveel dus hij krijgt echt genoeg.
Bestanddeel fenbendazole heeft hij voorlaatste keer gehad,kwamen nauwelijks spoelwormen af,geloof net 2.
Nu bij laatste kuur van afgelopen woensdag kwamen er dus gister en vandaag een totaal van wel 40 af