Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tamary schreef:Met dit soort dingen kan je er van uit gaan dat de stoffen goed opgesloten blijven in de hele zaden, mooi voor vervoer en opslag, niet om door het paard opgenomen te worden. Hele zaden kopen en malen wat die dag/week nodig is, is meestal de manier om de maximale hoeveelheid werkzame stoffen in het paard beschikbaar te krijgen. En niet geoxideerd door de blootstelling aan zuurstof tussendoor (bij open maken verpakking thuis, maar ook al tijdens de fabricage.
Gem schreef:Ik heb de gemalen zaden van Pit&Pit besteld. Vijf afzonderlijke potjes van 500 gram leek me beter dan 1 emmertje van 3 kg van Herbal Friends. (Daarbij was die bij Herbal Friends pas over ca 2 weken leverbaar).
Stel dat ze het echt niet lust, kan ik de ongeopende potten iig nog doorverkopen.
annebe schreef:Wij hebben vorig jaar een paard met jkk vergiftiging weer goed gekregen met mariadistel.
Het bloedbeeld wees heel hoog uit, paard was eng ataxtisch, dof en de typische gele ogen.
Ook de mariadistel van pit en pit gebruikt, grote emmer toen zelf gemalen tot poeder.
.
.