Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Merrie met een opengesprongen wond op haar voorbeen ( was gehecht, maar is gaan ontsteken en dus alle draadjes foetsie ) Heb er toen op aanraden van de DA Vulketan opgesmeerd en je zag per dag die wondranden samentrekken en was heel snel genezen. Wonderspul 
XxDiandraxX schreef:Maxani gebruiken wij sinds kort ook in de praktijk, erg fijne ervaring mee!!
Is overigens ook verkrijgbaar in spray variant (sprayt niet hard en geeft geen geluid) voordeel is dat je dan dus nooit met vingers of iets dergelijk aan de wond hoeft te komen.
cecil schreef:XxDiandraxX schreef:Maxani gebruiken wij sinds kort ook in de praktijk, erg fijne ervaring mee!!
Is overigens ook verkrijgbaar in spray variant (sprayt niet hard en geeft geen geluid) voordeel is dat je dan dus nooit met vingers of iets dergelijk aan de wond hoeft te komen.
O echt?!
Het zalven is een drama bij mijn merrie, dus de spray klinkt wel super!
Dit heeft precies dezelfde werking en weet je toevallig waar dit te verkrijgen is?
Ldenboer:
Ik merk dat haar been erg dik wordt door het stilstaan, daar ze niet kreupeld zit ik er ook aan te denken om haar in beweging te zetten....
RianneH schreef:Als je graag wilt sprayen kan je ook Vetericyn gebruiken. Bevat ook geen honing en is een beetje vergelijkbaar met de spray van Maxani.

Citaat:Geëlektrolyseerd water (H2O)(99.97%), Natriumchloride (NaCI), Natriumhypochloriet (NaOCI), & Waterstofhypochloriet (HOCI)

XxDiandraxX schreef:Maxani gebruiken wij sinds kort ook in de praktijk, erg fijne ervaring mee!!
Ibbel schreef:RianneH schreef:Als je graag wilt sprayen kan je ook Vetericyn gebruiken. Bevat ook geen honing en is een beetje vergelijkbaar met de spray van Maxani.
En weet je wat het wel bevat?Citaat:Geëlektrolyseerd water (H2O)(99.97%), Natriumchloride (NaCI), Natriumhypochloriet (NaOCI), & Waterstofhypochloriet (HOCI)
Zout water en bleekmiddel
Kan je dus voor een fractie van de kosten zelf maken.
Bleekmiddel zou ik nou niet echt aanraden om mee te experimenteren op een wond, maar met zout water moest ik destijds ook de wond spoelen.
koeke schreef:Heb je al gekeken naar Dermiel wondspray? Heb daar goede ervaringen mee, bevat wel honing, zie o.a. http://www.medpets.nl/dermiel+wondspray/