Ik maak me zorgen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stoerebanaan

Ik maak me zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:36

Hoii,
Toen ik gisteravond naar Diego ging om te voeren wou hij niet eten. Hij was helemaal aan het bibberen (doorweekt van de regen) en keek alsof hij buikpijn had. Ik haalde hem uit de kudde en daar was hij volgens mij blij mee. Ik liet hem even los staan om een snoepje te pakken. Toen ik terug kwam stond hij in de stal. Hij wou het snoepje niet eten. Ik ging me zorgen maken en belde de wei eigenaar. Ze zij dat hij vol zat en dat het bibberen komt doordat hij waarschijnlijk. Ik was aan de ene kant opgelucht maar aan de andere kant vond ik het een beetje raar, Diego die vol zit?! Hij had alleen een beetje gras op! Ik ging hem nog even nalopen of er nog iets aan de hand kon zijn, maar ik kon niks vinden. Ik wil hem uit de stal halen omdat het niet mijn stal is maar stal van andere pensionklant en hij er dus niet in mag staan. Hij wilde er NIET uit! Ik heb alles gedaan om hem eruit te krijgen n uiteindelijk opgegeven. Dit is niks voor Diego! Ik had een briefje opgehangen voor de eigenaar van de stal. Heb nog wat hooi gegeven (wat hij niet at) en water gegeven. Ik vind het flink balen dat ik pas vanavond kan vandaag :(. Moet ik ergens op letten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:40

Klinkt toch wel alsof hij het koud had.
Kan er niet even iemand langs gaan voor je?

Wat voor paard is het? Leeftijd, ras etc. En hoe wordt hij gehouden?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:40

Je hebt gedaan wat je kunt doen als verzorger, melden bij de eigenaar.
Ik hoop met jou dat het meevalt.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:41

Enigste wat ik zou zeggen is ga met hem lopen en even een zweetdeken op voor het meeste nat weg te halen
En toch evtueel misschien een regendeken opdoen als je die heb.

Is hij heel dik of juist mager?
Met mijn oudje hoef ik het ook niet te doen om hem nu zo zonder deken buiten te zetten

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:48

KoudbloedKim schreef:
Klinkt toch wel alsof hij het koud had.
Kan er niet even iemand langs gaan voor je?

Wat voor paard is het? Leeftijd, ras etc. En hoe wordt hij gehouden?

Hij is een fjord, 6 jaar. Hij staat op een wei in een kleine kudde, ze kunnen schuilen.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:49

senna21 schreef:
Je hebt gedaan wat je kunt doen als verzorger, melden bij de eigenaar.
Ik hoop met jou dat het meevalt.

Hij is mn eigen pony :3

marengolike

Re: Ik maak me zorgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:49

Heb je dekens?

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:50

marengolike schreef:
Enigste wat ik zou zeggen is ga met hem lopen en even een zweetdeken op voor het meeste nat weg te halen
En toch evtueel misschien een regendeken opdoen als je die heb.

Is hij heel dik of juist mager?
Met mijn oudje hoef ik het ook niet te doen om hem nu zo zonder deken buiten te zetten

Hij heeft een goede dikte en heeft voorgaand nog nooit last gehad van koud weer :(. Ik heb een fleecedeken, geen normale deken...

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:51

marengolike schreef:
Heb je dekens?

Een fleecedeken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:51

Rap erheen en kijken hoe het nu met hem is!

Snap niet dat de stalhouder gisterenavond niet even is komen kijken, kan van alles zijn -O-

marengolike

Mest hij wel goed?
Ik zou er nu ook heen gaan. Heel de dag in de regen en dan zo bibberen en niet eten is niet goed

Azmay

Dat klinkt niet best, een fjord die niet eet.
Met een lege maag krijgen ze het sneller koud, dus dat is logisch.

Ik zou zelf de dierenarts bellen, klinkt mij als koliek.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:56

Shirley schreef:
Rap erheen en kijken hoe het nu met hem is!

Snap niet dat de stalhouder gisterenavond niet even is komen kijken, kan van alles zijn -O-

Dat kan helaas niet |( . Ik ben in het ziekenhuis en heb me vriendin gebedeld of ze alsjeblieft zou willen gaan kijken. De wei eigenaar is geweest vandaag en me niks geappt. Had een appje gestuurd om te vragen hoe hte met hem ging xe heeft niet gereagerrd... Hoe moe ik ook ben ik ga meteen na het ziekenhuis naar Diego

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 14:57

marengolike schreef:
Mest hij wel goed?
Ik zou er nu ook heen gaan. Heel de dag in de regen en dan zo bibberen en niet eten is niet goed

GIsteravond poepte hij normaal :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:57

Klinkt niet goed inderdaad. Als ik jou was, zou ik er snel heengaan. Of iemand anders laten kijken. Dit is al sinds gisteravond als ik het goed lees ?
En ook...je opende net een ander topic..is dit serieus??
Begrijp ik echt niet. :? Eerst maar eens kijken of hij de nacht wel goed doorgekomen is lijkt me.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:00

Pandora2 schreef:
Klinkt niet goed inderdaad. Als ik jou was, zou ik er snel heengaan. Of iemand anders laten kijken. Dit is al sinds gisteravond als ik het goed lees ?
Begrijp ik echt niet. :? Eerst maar eens kijken of hij de nacht wel goed doorgekomen is lijkt me.

Ik dacht toch voor de zekerheid even aan jullie vragen.
De weieigenaar is paraveterinair en heeft bijna de opleiding (weet niet precies ho je die noemt) dierenarts afgerond en die is geweest en heeft (ook hem) gevoerd. Dus als er iets was denk ik dat ze wel zou melden of iets zou doen. Ik wist niet dat het misschien zo heftig kon zijn

Ik ga nu naar huis en da meteen naar DIego
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-11-16 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 3 berichten in korte tijd geplaatst samen gevoegd

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:03

stoerebanaan schreef:
Pandora2 schreef:

Ik dacht toch voor de zekerheid even aan jullie vragen.
De weieigenaar is paraveterinair en heeft bijna de opleiding (weet niet precies ho je die noemt) dierenarts afgerond en die is geweest en heeft (ook hem) gevoerd. Dus als er iets was denk ik dat ze wel zou melden of iets zou doen. Ik wist niet dat het misschien zo heftig kon zijn

En dan zegt hij in zo'n geval "Hij zit vol"? :=
Hoop dat de opleiding nog even duurt...

Beterschap!
Ook voor jezelf :(:)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:04

Heb je slobber? Lkkr warm maken en geven aan hem vinden ze meestal wel lekker.

Lekkere wei eigenaar dan

Geef hem wat lekkers en dan kijken of hij het wil eten

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:04

Dit had mijn paard een paar dagen geleden ook.

Ik had hem even losgegooit met een ander paard en laten rennen. Naja proberen te laten rennen want hij wou niet. Super traag.

Dus ik zet hem in stal er licht een hele verse hoop met hooi. Maar hij wou het niet eten.
Dus toen slobber gaan maken met lijnzaad en spul dat zand uit ze maag haalt.
Hij zweette en bibberde heel erg.
Na een uur at die weer en leek die al weer wat opgeknapt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:12

Verzorging stalling en weide (VSW) heb je jouw topic geplaatst. Dit verhaal is eerder een medisch (MD) verhaal en daarom ga ik het verplaatsen.

VSW → MD

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:13

Klinkt alsof hij het koud heeft. Een paard wat niet voldoende ruwvoer (gras of hooi) kan eten krijgt het koud. Een paard met een verminderde weerstand krijgt het ook sneller koud.

Top dat je nu naar hem toe gaat. Gooi die fleecedeken er op en geef hem een bult hooi. Zet hem binnen als het regent totdat hij droog is. Race naar de Epplejeck om een regendeken voor 'm te halen.

Dat is wat ik zou doen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:20

Meet ook even zijn temperatuur of hij geen koorts heeft. Boven 38,5 is niet goed.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:28

Koper schreef:
Klinkt alsof hij het koud heeft. Een paard wat niet voldoende ruwvoer (gras of hooi) kan eten krijgt het koud. Een paard met een verminderde weerstand krijgt het ook sneller koud.

Top dat je nu naar hem toe gaat. Gooi die fleecedeken er op en geef hem een bult hooi. Zet hem binnen als het regent totdat hij droog is. Race naar de Epplejeck om een regendeken voor 'm te halen.

Dat is wat ik zou doen.

Van mijn ouders mag ik vandaag niet naar hem toe (best wel erge priveredenen ivm ziekenhuis). Maar ik vind dat het gewoon moet dus we zijn langsgereden. Hij is weer in de kudde gezet en was gras aan het eten. Had hem gepakt en even gekeken hoe hij liep hoe warm hij was etc. Het leek goed met hem te gaan.
Ik kan hem niet in de stal zetten omdat ie niet van mij is en het paard dat er in moet staan dr in staat.
Hij kan altijd schuilen. Maar ik vind het raar, hij heeft nog nooit last gehad van het weer! Ook nog nooit deken bij hem gebruikt en hij kent het bijna niet.
M'n vriendin gaat om 4 uur kijken en even met hem lopen in de bak en hem controleren.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 15:30

cynthiar schreef:
Meet ook even zijn temperatuur of hij geen koorts heeft. Boven 38,5 is niet goed.

Twee weken geleden had hij verhoging maar ook paar keer verlaging vorige week ging weer hartstikke goed. misschien heeft het daar mee te maken, niet aan gedacht! Zal me vriendin opdracht geven om zn temperatuur te meten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 15:37

Veearts laten komen.Dit paard is ziek.