Waar kopen jullie Equipalazone (buut) ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeBuurvrouw

Waar kopen jullie Equipalazone (buut) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 13:54

Mijn merrie heeft KS en in overleg met de kliniek mag zij blijven zolang als dat ze pijnvrij rond kan lopen.

Nu krijgt zij iedere dag 1 gram buut/equipalazone bij en dat gaat erg goed. Ze is vrolijk,levenslustig,eet en drinkt goed maar goed,ik besef heel goed dat ze erg ziek is en dat iedere dag het afgelopen kan zijn.

Bij de dierenarts haal ik een volle doos buut op dit zijn 100 zakjes van 1 gram voor 145,-

Prima,paard doet het goed,het is het mij waard maar tja Nederlander op en top,als het goedkoper kan waarom dan niet O:)

Beetje googlen levert al prijzen op van rond de 70,- voor een doos vol maar je moet da zijn want anders mag je het niet kopen ... (begrijpelijk)

Heb ook al gelezen dat het in België goedkoper is maar ik kan daar niks over vinden.
Zijn er mensen die hun ervaringen of websites/diensten willen uitwisselen?

kiwiwitje

Re: Waar kopen jullie Equipalazone (buut) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:01

Is het evt geen optie om te kijken naar duivelsklauw of een ander ''supplement''? Misschien dat je dan goedkoper uit bent?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:07

Ik haalde het destijds uit België, was de helft goedkoper. Was wel via de dierenarts waar ik ook met m'n paard was geweest :)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 14:18

Supplementen zijn -wat ik denk- niet pij verlichtend genoeg.

Zodra de kou en regen begint en ik te weinig buut geef zie ik dat gelijk aan haar,dus op dat gebied wil ik niet teveel experimenteren.
Ze krijgt wel Glucosamine bij maar eigenlijk heeft het weinig zin want beter worden doet ze niet.

Denk je dat je dierenarts het op willen sturen als ze de röntgenfoto's zouden zien ??

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:29

Ik wil niet rot zijn.. maar buut is best een aanslag voor het lichaam. Staat je paard zonder buut niet meer pijnvrij? Dan moet je misschien is overdenken dat het eigenlijk al tijd is om afscheid te nemen...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:33

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:44

Ik vind het een moeilijk iets...
Je dier is zonder buut niet pijnvrij.
Zij kan alleen maar voortleven op buut.

Waarom wil je dat?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:46

DeBuurvrouw schreef:
Mijn merrie heeft KS en in overleg met de kliniek mag zij blijven zolang als dat ze pijnvrij rond kan lopen.

Nu krijgt zij iedere dag 1 gram buut/equipalazone bij en dat gaat erg goed.

Bovenstaand spreekt elkaar nogal tegen. Zonder buut is ze niet pijnvrij.

Buut is echt troep, ik denk dat je je moet afvragen of je op deze manier wilt gaan rekken. Mijn keuze zou het niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:48

Je bent er van op de hoogte dat langer dan 2 weken gebruik van buut leidt tot flinke schade in de maag?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:53

Met winterkou en vocht voor de deur (altijd lastige periode met pijnlijke botten, etc.), is dat ene zakje dan nog wel genoeg? Zou ik echt heel hard over een andere optie gaan denken. Tijdelijk op pijnstilling om genezing mogelijk te maken is 1 ding, maar hoewel heel verdrietig en niet eerlijk zal deze merrie niet meer genezen en dus zonder pijnstillers kunnen. De pijnstilling zelf heeft ook pijnlijke bijwerkingen. Optie voor tijdelijk om afscheid te kunnen nemen, maar om paard er op te laten leven zou ik er absoluut niet voor kiezen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:54

Yvank_ schreef:
Je bent er van op de hoogte dat langer dan 2 weken gebruik van buut leidt tot flinke schade in de maag?

Desalniettemin of het mijn keuze zou zijn of niet. Er zijn paarden die maanden of zelfs jaren op een lage dosis buut goed gedijen. Niet elk paard krijgt er last van of is er gevoelig aan.
Mijn haflinger met spat kon er absoluut niet tegen en ging er direct van aan de diarree en mij kwpn'er kan er met gemak op staan zonder een greintje last.
Er is ook nog een duurdere variant waarvan de werkzame stof pas vrijkomt in de darmen ipv in de maag.
De naam moet ik je even te goed blijven want die moet ik opzoeken. Maar gaat je niet verder helpen want het is helaas duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:55

Metacam bedoel jij denk ik Yontheke ;)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:56

palousa_boy schreef:
Er zit idd wel een reden achter waarom het moeilijk te krijgen is zonder voorschrift of buiten de dierenarts om.

Maar misschien kun je het hier proberen :
https://www.petdrugsonline.co.uk/prescr ... -powder-1g

Hier moet je volgens mij wel een recept voor hebben zo te lezen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:57

Joolien schreef:

Nee, geen metacam.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:02

Yontheke schreef:
Joolien schreef:

Nee, geen metacam.

Het is Danilon Equidos.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:04

Jet4You schreef:
palousa_boy schreef:
Er zit idd wel een reden achter waarom het moeilijk te krijgen is zonder voorschrift of buiten de dierenarts om.

Maar misschien kun je het hier proberen :
https://www.petdrugsonline.co.uk/prescr ... -powder-1g

Hier moet je volgens mij wel een recept voor hebben zo te lezen.

Die heeft ze toch? (Of moet je zonder recept direct bij de dierenarts afnemen?)
In de beschrijving op de site staat dat er een da van daar ernaar zal kijken. De vraag is uiteraard wat deze zal zeggen van de foto's als ze deze meestuurt.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:06

Buut is in Nederland toch verboden?
Een vriendin van mij haalde het ook in Belgie.
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 04-11-16 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:08

Heb je al op phenylbutazone gezocht? Of moet her per se equipalazone zijn?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:26

phenylbutazon is idd de stofnaam. Equipalazone 1 vd merknamen...

ik heb geloo fik voor een bokker wel eens zakjes butagran gehaald en opgestuurd, maar weet niet of het werkelijk zo veel voordeliger is. Er staat mij iets voor van 2.50€ per zakje of mss is het per 2... want een flesje van 100ml is iets ve 15€ en komt overeen met 10 zakjes (ik vind vloeibaar makkelijker om af te bouwen of bij paarden die het niet willen eten).

Langdurig gebruik zou ik ook niet aanraden, zelfs al toont je paard weinig aan neveneffecten het tast maag en lever aan... De DA's hier raden het danook af tenzij de laatste maanden (als in 3-4maanden)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 10:18

Zomers heeft ze weinig tot geen buut nodig maar nu het weer natter en kouder wordt zie ik dat ze het wel nodig heeft.

Paard glimt je tegemoet,is als eerste bij je tijdens het voeren,rent door het weiland heen,jaagt andere paarden bij het hooi weg (dat doet ze al jaren),dierenartsen,tandartsen,fysio's etc zien niet aan haar dat ze KS heeft,zo gezond ziet ze eruit en oogt ze ook naar de buitenwereld toe. Het is puur de nattigheid en de kou die haar nu even ''plagen''

Ik weet wel dat het rotzooi is,ik weet dat ze er maagzweren van kan krijgen,weet dat het ophoopt in de lever maar een paard wat zo gezond en blij is laat ik niet inslapen.
Zodra zij ook maar 1 teken geeft staat de da hier diezelfde dag nog op de stoep.

Metacam ook geprobeerd maar behalve dat het heel duur is reageert ze daar nauwelijks op (komt vaker voor dat metacam niet het gewenste resultaat geeft)

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:32

Ach, het is kiezen tussen 2 kwaden, en doet ze het er goed op, prima toch? Geniet nog samen van de komende tijd. (ik heb nog een stuk of 10 zakjes liggen...)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:36

Abler is waarschijnlijk wel een optie. Aangezien ook hun zakje 1g per stuk zijn.

http://www.abler.com/anti-inflammatory/abbutazone

Ze gaan van 0.85€/zakje (vanaf 200 zakjes), via 0.95€/zakje (vanaf 100 zakjes) tot 1.05€/zakje (vanaf 20 zakjes).

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:48

Even een site in Engeland of zo zoeken. Zag er hierboven al 1 staan. En dan aan je dierenarts een recept vragen. Die van mij moest ook een bepaald medicijn hebben voor de rest van z'n leven en dat kwam op 1 euro nog wat per pil. Ik de UK was het goedkoper. Uitgelegd aan de dierenarts dat ik de medicatie in Nederland eigenlijk niet kon betalen. Ik kreeg gewoon een recept om het in de UK te bestellen. Heb ik toentertijd ook gedaan voor medicijnen voor m'n hond . Scheelde echt een hoop geld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:22

DeBuurvrouw schreef:
Zomers heeft ze weinig tot geen buut nodig maar nu het weer natter en kouder wordt zie ik dat ze het wel nodig heeft.

Paard glimt je tegemoet,is als eerste bij je tijdens het voeren,rent door het weiland heen,jaagt andere paarden bij het hooi weg (dat doet ze al jaren),dierenartsen,tandartsen,fysio's etc zien niet aan haar dat ze KS heeft,zo gezond ziet ze eruit en oogt ze ook naar de buitenwereld toe. Het is puur de nattigheid en de kou die haar nu even ''plagen''

Ik weet wel dat het rotzooi is,ik weet dat ze er maagzweren van kan krijgen,weet dat het ophoopt in de lever maar een paard wat zo gezond en blij is laat ik niet inslapen.
Zodra zij ook maar 1 teken geeft staat de da hier diezelfde dag nog op de stoep.

Metacam ook geprobeerd maar behalve dat het heel duur is reageert ze daar nauwelijks op (komt vaker voor dat metacam niet het gewenste resultaat geeft)

Net als elke NSAID kan het inderdaad maagklachten veroorzaken, maar er zijn genoeg paarden die er voor langere periode op staan hoor. Ook Metacam is gewoon een NSAID met dezelfde kans op bijwerkingen. Inderdaad vaak paarden met artrose om de winter pijnvrij door te komen. Mijn oude paard heeft er ook wel een paar keer voor langere tijd opgestaan, nooit problemen met de maag gehad.

Ik kreeg ook gewoon een doos van de dierenarts. Geen idee wat het precies kost. Nog langer geleden kreeg ik wel eens een pot die hij gewoon door de apotheek liet maken. Bijna elke dierenarts en kliniek heeft het nog wel in huis. Misschien is het inderdaad vanuit het buitenland goedkoper, dat zou je dan moeten googlen. Ik weet niet of je van je dierenarts een recept kan krijgen want dat zou in de meeste gevallen wel verplicht zijn en ik weet niet of je dierenarts dat nog wil geven omdat het middel niet meer toegestaan in in NL. (wat trouwens vooral te maken heeft met de menselijke gezondheid wanneer je paard geslacht zou worden)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:28

Je mag overigens geen medicatie uit het buitenland invoeren. Deze producten hebben geen NL registratie en bij een douane controle ben je ze gewoon kwijt. Wel of geen recept dat maakt niet uit.

Wij hebben dit zelf al eens gehad met een simpel vlooienproduct wat wij naar België gestuurd hadden. Met een dwangsom van max 25.000 euro kregen wij het advies om het niet weer te doen.

Komt het de grens veilig over dan heb je geluk. Heb je controle dan ben je sjaak. Hetzelfde geldt voor iedereen die wormmiddelen in de UK koopt....