Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nikass schreef:Een paard moet idd in een natuurlijke houding eten. Hooinet wat je laag hangt kunnen ze in gaan staan en wat je hoger hangt is slecht voor rug en nek en tanden (slijten verkeerd af) en nog een heleboel dingen.
Wij hebben idd bakken, met een rooster erover.
Kijk ook uit met de mazen. Bokt promoot vaak hoe kleiner hoe beter, maar dit kan ontzettend frustrerend zijn voor je paard. Evenals een net wat heen en weer bengelt (tussen twee palen bijvoorbeeld) een paard kan zo niet goed en ontspannen eten.
Hele grote gaten is ook niet handig omdat ze erin kunnen komen met hun hoeven.
Een gezamenlijke slowfeeder garandeert niet dat het eten eerlijker verdeeld wordt. Dit kan je alleen beïnvloeden als je paarden af en toe apart staan.
) tinker_sally schreef:Bakken met een rooster erover is weer slecht voor de tanden omdat die er over schrapen ofzo heb ik wel eens gelezen.
Grit schreef:Als ik het goed begrijp kan jouw paard ook bij het eten van de andere paarden komen?
Is jouw paard dan niet zo slim om maar lekker bij de andere te gaan eten, aangezien dat een stuk gemakkelijker is dan uit een net?
Jotoma schreef:In stal een laaghangend hooinet (mijn gebitsverzorger/da én osteopaat/da) hebben na 2 a 3 behandelingen in de afgelopen twee jaar geen afwijkingen/slijtages gevonden of blokkades die hierbij zouden kunnen horen. Mijn paard haalt het eruit en eet op de grond verder.
Buiten stal eten ze uit een bak. Dit komt naar mijn idee dichter bij de natuurlijke houding en dat kan alleen maar beter zijn.
Maar goed, op mediscg gebied aan mijn paard nooit wat gemerkt.
zo verkiest hij/zij duidelijk al de natuurlijke eethouding