Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Punz schreef:Wat je ook doet...
Luister naar een hoefsmid die een rijks-erkend diploma heeft...
Zoek desnoods naar een algemeen erkend expert ( met dat diploma)
En wees voorzichtig als de kennis bestaat uit (spoed)cursussen en zelfgekroonde koning zijn..
Rivjenn schreef:Heeft hij geen schimmel in de hoeven? Dat zie je ook vaak aan scheuren. Mijn hoefsmid boort dat uit en dat moet je bewerken met een spulletje. Duurt lang voordat het eruit gegroeit is. Ik ben geen hoefsmid maar ijzers klinken voor mij iig niet als de oplossing
Punz schreef:Wat je ook doet...
Luister naar een hoefsmid die een rijks-erkend diploma heeft...
Zoek desnoods naar een algemeen erkend expert ( met dat diploma)
En wees voorzichtig als de kennis bestaat uit (spoed)cursussen en zelfgekroonde koning zijn..
Dees schreef:Kritische nood: ik denk dat je tweejarige serieus te weinig voer krijgt. Tweejarige warmbloedpaarden hebben nagenoeg dezelfde voedingsbehoefte dan volwassen dieren die M2 moeten lopen. De groei rond die leeftijd vraagt veel voedingsstoffen.
Citaat:Los daarvan heeft je dier een probleem in de zin van matige hoefgroei. Voer je al biotine ed? Dat kan zin hebben. Je kunt ook het betongedeelte niet meer toegankelijk voor haar maken, zodat de voeten niet meer slijten dan strikt noodzakelijk.
Citaat:Maar sommigen hebben gewoon weinig hoefgroei. En dan is een ijzer geen bezwaar.