Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
cillusion schreef:Kosten voor een loonwerker zijn bij balen in plastic echt fors hoger dan kleine baaltjes, niet in verhouding tot het grootte verschil hoor! En ook het gewicht is niet te vergelijken; voordroog bevat meer vocht en dus minder droge stof dan kleine hooibaaltjes die mooi droog zijn.
SARINO schreef:Ik verkoop ronde balenin plastic voor 35 euro per stuk(afhaalprijs,ze worden op je aanhanger gezet)
De keuze uit voordroogkuil(is meer aan gewicht) en uit hooi in de baal gegaan(die zijn lichter in gewicht ,maar langer houdbaar na openen)
Ik heb ook grote vierkante balen te koop .
bruintje123 schreef:cillusion schreef:Kosten voor een loonwerker zijn bij balen in plastic echt fors hoger dan kleine baaltjes, niet in verhouding tot het grootte verschil hoor! En ook het gewicht is niet te vergelijken; voordroog bevat meer vocht en dus minder droge stof dan kleine hooibaaltjes die mooi droog zijn.
Dat laatste ligt er nogal aan.
Wij hebben hier gisteren in grote balen gewikkeld en daarom heet het voordroog.
En ja ik weet dat het proces daarna anders is.
Maar had mijn man geen late dienst gehad was het in kleine pakjes gegaan. Het was net zo droog daarvoor.
SARINO schreef:Citaat:Die grote balen zijn bij ons vrijwel altijd drama. Veel kwaliteitsverschil tussen de balen en de (2) proefbalen zijn vrijwel altijd beter dan de grotere (10-20) partijen. Met 1 paard zou ik zeker niet groter gaan de kleine baaltjes. Met 12 paarden krijgen we de grote balen al amper op in 3-4 dagen, maar dan begint het al wel te schimmelen (10-12kg per paard, semi-onbeperkt). En als de kwaliteit laag is lukt het al helemaal niet want dan eten de paarden er veel minder van. Ze vermorsen en verlopen er ook veel meer van (vanuit slowfeeders) waardoor ook het mesten veel minder prettig is.
Dan is je troep verkocht.
Tuurlijk kan er een keer een baal stuk zijn ,of een klein gaatje in zitten.
Dan gaat je spul schimmelen,maar al je al zo snel schimmel krijgt uit goede balen en je balen er anders uit zien dan je proefbaal ben je bekocht.
felicity schreef:Dan heb ik nu of heel goedkoop hooi of het verdroog is hier veel duurder.
Betaal nu 55 euro voor een pak hooi van 500 kilo. Voor hetzelfde gewicht maar dan voordroog zou ik 105 moeten betalen.