Vraagje met betrekking tot het inspuiten van beide achterknieen.
Verhaal in het kort:
Ik heb een merrie die kreupel liep al een tijd gekocht als fokmerrie. Aangezien ik het niet aan kan zien dat paarden nutteloos kreupel in de wei lopen zonder dat iemand heeft uitgezocht wat het dier mankeert ben ik dat maar gaan doen. Ze is volledig achter geröntgend en daar kwam niets uit. Wel had ze wat vocht op de knieën.
2 weken later terug gegaan naar een dierenarts/Echoscopiste uit België. Die concludeerde dat er links weinig gewrichtsvloeistof meer in het gewricht zit en rechtsachter zo goed als niks. Auw dus dat is niet goed. De meniscus is overigens prima net als het gewricht.
De merrie is pas 7 en de enige optie is inspuiten naar ik begreep. Nu is het wel in dusdanig ernstige mate dat ze niet weet of een behandeling nog wel aan kan slaan. Ze spuiten dan een mix van hyaluronzuur en corticosteroïden in als ik het goed heb. Na 10 dagen zou er dan zeker verbetering moeten zijn. Duur grapje zoals ik begreep want ze dacht als het de eerste keer aan zou slaan er wss ook een 2 en misschien wel 3e keer aan te pas moet komen. 200,- per behandeling per knie bij mijn kliniek. Dan zou je dus uitkomen op zon 1200,- alleen al aan spuiten.
De merrie is dragend en is een prima fokmerrie, maar als ik er nog mee zou kunnen rijden zou dat helemaal geweldig zijn. Ze is jong genoeg.
Heeft dr iemand ervaringen/tips/advies voor me? Hen je het laten doen zoja waar en wat kostte het, en heeft het geholpen natuurlijk!
Brand los!