Aller eerst bedankt voor het lezen van mijn topic
Super!Ik probeer het voor mijzelf ook even op een rijtje te zetten.
Op voorhand: morgen ga ik de dieren arts bellen maar ik zou graag willen weten of mensen ervaring hebben met dit probleem of tips / ideen hebben.
- Masseur
- Sportmasseur
- Dry needling
- Chiropractie
Dit hebben we er allemaal al bijgehaald voor het probleem maar ik ga morgen dan toch maar de dierenarts bellen omdat ik het idee heb dat ik het probleem misschien toch verder moet zoeken.
Paardje is 9 jaar, staat elke dag buiten en s'avonds weer op stal.
Krijg magnesium citraat van pharamahorse als extra. Dit geef ik voor zijn spieren en de rust. En lijnzaad olie.
Musli en hooi. (van brokken wordt hij te heet)
Hij is zeker niet ongelukkig, hij is nu kwa gedrag op zijn best. Deze stal waar hij nu staat haalt echt het beste in hem naar boven. (privé stal met 1 ander paard, lekker veel buiten etc) Hij is nu helemaal het lieve diertje die hij echt is
Het probleem;
Als ik het zo observeer heeft hij zo lang ik hem al ken al last van zijn spieren.
Hij is hier heel duidelijk in, heeft hij pijn laat hij dat duidelijk merken dmv staken. Ik ga dan ook zeker niet door.
Ik probeer er ook zeker niet op te klimmen als hij aangeeft last te hebben. Soms probeer ik hem wel met rijden wat losser te maken. Vooral lang en laag en niet te zwaar trainen.
Het is niet zo dat ik nooit hard met hem kan trainen want dat is zeker zo. Maar hij heeft naar mijn idee zo zijn periodes wanneer hij meer last heeft.
Het is een heel lief dier en wil graag voor je werken. Hier wil ik dan ook zeker geen misbruik van maken.
Als ik zijn rug en achterhand na loop trekt hij erg met zijn rug / achterhand.
Het is zeker niet het zadel, die ligt helemaal prima en die wordt ook regelmatig weer gecontroleerd.
Zijn probleem gebied ligt vooral achter het zadel.
Maar ook toen de sportmasseur geweest was zat hij bij de trapezium spier vast/pijn en eigenlijk op heel veel andere plekken meer.
Eigenlijk heeft hij over zijn hele lichaam wel last van zijn spieren maar vooral rug en achterhand.
Het gaat beter als hij een 5 keer per week aan het werk wordt gezet. Maar als ik dan even geen tijd heb om te rijden of te longeren zit hij zo weer vast / heeft hij weer last van zijn spieren.
Hij wordt echt vaak losgemasseerd etc. en zoals te zien is in het lijstje zijn er ook veel mensen geweest.
Ik probeer hem nu ook wat los te rijden, dus niet alles meer losmasseren maar ook onder het rijden proberen.
Echter is het voor hem en mij erg vervelend als hij last heeft van zijn spieren.
S'winters lijkt het ook "erger" te zijn.
Het is niet zo dat hij geen pas zet of niet wil lopen dat zeker niet. Maar het lijkt allemaal wat gevoelig en hij heeft makkelijk knopen.
Stel je zet hem 2 weken op rust haal je geheid na 2 weken een paard uit de wei die weer "helemaal vast zit". Dit hoort natuurlijk niet en vooral niet op 9 jarige leeftijd. Als paarden ouder worden is dit natuurlijk wel te begrijpen maar het zit mij nu niet meer zo lekker.
Het is zeker niet zo dat ik helemaal niet aan het trainen kan maar het zint mij gewoon niet..
Morgen leg ik het verhaal voor aan de dierenarts en ben dan heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik moet waarschijnlijk toch een afspraak maken om langs te komen want dan kunnen ze het zelf ook zien.